Παιδεία – Απο τα παραμύθια στην πραγματικότητα…

Σε προηγούμενο άρθρο μου είχα προσπαθήσει να εκφράσω τους προβληματισμούς και τις σκέψεις μου περί του εκπαιδευτικού με τη μορφή ας πούμε ενός «ευχάριστου» παραμυθιού, ώστε να είναι πιο εύπεπτο, παρομοιάζοντας το δημόσιο αγαθό της παιδείας με το νερό.

Προς έκπληξη μου διαβάζω στο blog Θέσεις και Αντιθέσεις πως το «παραμυθάκι» που έγραψα έχει συμβεί σαν περιστατικό στην μακρινή Βολιβία (αντιγράφω από το blog του Στάθη):

«Το 1998 εγκρίνεται από το ΔΝΤ (Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) δάνειο για να στηρίχθεί η καταρρέουσα οικονομία της Βολιβίας. Όροι του δανείου: ιδιωτικοποίηση όλων των δημόσιων επιχειρήσεων της χώρας, συμπεριλαμβανομένης και της τοπικής εταιρείας ύδρευσης της Cochabamba, της τρίτης σε πληθυσμό πόλης της χώρας.

Το 1999 η κυβέρνηση της Βολιβίας, μετά από συνομιλίες κεκλεισμένων των θυρών (σ.σ.: όπως γίνεται τώρα ο «διάλογος» για το εκπαιδευτικό?!), πουλάει το δικαίωμα ύδρευσης σε κοινοπραξία με το όνομα Aquas del Tunari, υπό την πολυεθνική Bechtel των ΗΠΑ.

Τον Ιανουάριο του 2000 οι αυξήσεις στις τιμές του νερού οδηγούν σε διαμαρτυρίες. Οι διαμαρτυρίες κλιμακώνονται και αποκτούν το χαρακτήρα επανάστασης. Αποτέλεσμα: δεκάδες τραυματίες, ανθρώπους τυφλούς από τα δακρυγόνα των δυνάμεων καταστολής ένα νεκρό στις 8 Απριλίου 2000, το δεκαεπτάχρονο Victor Hugo Daza, και άλλους έξι την επόμενη μέρα. «

Νερό. Το διανοείστε? Το νερό! Ιδιωτικό!

Η είδηση με σόκαρε. Πραγματικά.

Ώστε εκεί οδηγούμαστε λοιπόν. Αυτό είναι το τρένο της παγκοσμιοποίησης που οι κυβερνήσεις μας καλούνε να ανεβούμε. Με το φοβερό πρόσχημα: «μα όλες οι άλλες χώρες μπήκανες στο τρένο, εμείς γιατί δε μπαίνουμε?»

Γιατί βλέπουμε πως το τρένο μας πάει στον γκρεμό!

Το παραπάνω παράδειγμα δεν είναι άσχετο με το εκπαιδευτικό μας. Κάθε άλλο. Και τα δύο ανήκουν στις επιταγές τις παγκοσμιοποίησης: συγκέντρωση της εξουσίας στους πλούσιους. Όπου εξουσία βλέπε παροχή νερού, παροχή υγείας, παροχή παιδείας. Γιατί αν αύριο τα δημόσια Νοσοκομεία – Πανεπιστήμια υποβαθμιστούν ακόμη περισσότερο, τότε τα ιδιωτικά θα είναι η μόνη λύση. Και φυσικά, εκεί τα πράγματα δεν είναι «δωρεάν«…

Εμπρός λοιπόν, ιδιωτικοποιήστε την παιδεία: ας μπούμε στο τρένο. Ας γίνουμε Βολιβία.

Advertisements

About Γιώργος Μαργαρίτης

Υπάρχουν πολλά τα δρώμενα.
This entry was posted in Εκπαίδευση. Bookmark the permalink.

41 Responses to Παιδεία – Απο τα παραμύθια στην πραγματικότητα…

  1. Ο/Η stathis λέει:

    Γιώργο καλημέρα
    Μερικες διευκρινίσεις: Προσωπικά δεν είμαι κατα της παγκοσμιοποίησης , αλλά κατά του συγκεκριμένου μοντέλου που μόνο στόχο έχει την προώθηση συγκεκριμένων συμφερόντων. Πιστεύω πως αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή είναι απλά η μεταβίβαση της εξουσίας από τα εθνικά κράτη στις υπερεθνικές επιχειρήσεις.
    Επίσης δεν είμαι κατά της ίδρυσης μη κρατικών ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΩΝ ΑΕΙ.

  2. Ο/Η nassos λέει:

    Αυτή είναι μια ακραία πολιτική του ΔΝΤ, την οποία εγκατέλειψε γιατί είδε τι κακό κάνει.

    Και μην ανησυχείς. Μέχρι να φτάσουμε να ιδιωτικοποιηθεί (αν θα γίνει, μάλλον δύσκολο το βλεπω) η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΔΑΘ έχει πολύυυυυυ δρόμο ακόμη.

    Και να μην ξεχνάς ότι οι επόμενοι πόλεμοι θα γίνουν για το νερό. Εκτός από κοινωνικό αγαθό είναι και στρατηγική σημασίας για την επιβίωση των εθνών (βλ. Ισραήλ, γιατί νομίζεις έκαναν τον πόλεμο στο Λίβανο; 😉 )

  3. Ο/Η nassos λέει:

    Και δεν έχω καταλάβει γιατί σε έχει πιάσει αυτή η τρομάρα περί παγκοσμιοποιήσεως. Ο Μέγας Αλέξανδρος τι νομίζεις έκανε με την Αυτοκρατορία του;

  4. Ο/Η Nada λέει:

    «Συγκέντρωση της εξουσίας στους πλουσίους» – πάρα πολύ σωστό συμπέρασμα.

    Το γελοίο της υπόθεσης είναι ότι, παρακολουθώντας σχετική συζήτηση γύρω από το θέμα (το οποίο περίτεχνα αποσιωπείται με τη μέθοδο της «ρουκέτας» για να περάσει η ψήφισή του), άκουσα επιχειρήματα του τύπου: «μα καλά, αφού υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία, γιατί να μην υπάρχουν και ιδιωτικά πανεπιστήμια (λες και η αναλογία δημοσίων-ιδιωτικών σχολείων θα είναι ίδια με αυτή των δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων!)»

    Ήδη από την εποχή της εμφάνισης και της άνθισης της παραπαιδείας (αρχές ’80 και μετά) φάνηκαν τα πρώτα «ψήγματα» της πορείας προς την ιδιωτικοποίηση της παιδείας.

    Σπούδασα σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Αγγλίας. Άσχετα με το επίπεδο (το οποίο είναι ίδιο σε ιδιωτικά και δημόσια πανεπιστήμια εκεί, για 2 λόγους: α) ο κρατικός παρεμβατισμός είναι παρών και β) δεν έχουν με τίποτα τη δική μας «αρπακολλατζίδικη» νοοτροπία), η οικονομική ανέχεια που αντιμετώπιζαν οι φοιτητές αυξανόταν χρόνο με το χρόνο, ως ευθέως ανάλογη της αύξησης των διδάκτρων. Ενδεικτικά, όταν ξεκίνησα τις σπουδές μου (1996), οι φοιτητές από χώρες της ΕΕ δεν πλήρωναν δίδακτρα, παρά μόνον στο μεταπτυχιακό. Το 2001, όταν αποφοίτησα, τα δίδακτρα για τους φοιτητές από κράτη-μέλη της ΕΕ είχαν φτάσει στις 1000 στερλίνες (περίπου 1400 ευρώ) το χρόνο.

    Οι φοιτητές εκεί αντέδρασαν (σε πολύ μικρότερη κλίμακα απ’ ότι εδώ) αλλά υποτάχτηκαν.

    Το τελευταίο σοσιαλιστικό προπύργιο στη χώρα μας είναι ο κρατικός χαρακτήρας της παιδείας. Αν χαθεί και αυτός, τότε το λόμπι των λίγων πλουσίων της χώρας μας θα γίνει ακόμη πλουσιότερο.

    Γενικότερα, είμαι οπαδός μιας συλλογικής, μιας μαζικής επαναστατικής κίνησης στο θέμα. Πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι εμείς να αφυπνίσουμε τους πολίτες και να τους δείξουμε το αδιέξοδο των ιδιωτικοποιήσεων.

  5. @stathis,
    είναι πολύ ουτοπικό το «κρατικό ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ ΑΕΙ». Αν υπάρξει τέτοιο πράμα, και γω μαζί σου. Αλλά πραγματικά, ποιος θα δαπανήσει λεφτά σε ένα πανεπιστήμιο χωρίς να έχει κέρδος? Και σαν κέρδος δεν εννοώ μόνο οικονομικό.

    Η εκκλησία? Δε νομίζω, γιατί άκουσα το αστείο αυτό και από έναν εκπρόσωπο της ΔΑΠ.

    Ιδιώτης λοιπόν. Θα πάει ο Κόκκαλης και θα χρηματοδοτήσει ένα πανεπιστήμιο (γιατί δεν νομίζω να περιμένετε να πιέσουμε εθνικούς ευεργέτες να κάνουν δωρεές. Δηλαδή να ανοίξουμε ιδιωτικά και μετά να παρακαλάμε για δωρεές). Έστω ότι δε θα έχει οικονομικό κέρδος, τα έσοδα πηγαίνουν στην έρευνα. Θα πει όμως, σαν ευεργέτης, θα ήθελα να μου κάνετε και μία κατεύθυνση «Ειδικός κινητών Νοkia 5492». Οπότε θα έχει έτοιμους εξειδικευμένους εργαζόμενους για τις εταιρίες του, που και αυτό είναι ένα κέρδος καθώς, παράλληλα με τον τίτλο του σαν «ευεργέτης», θα έχει μια γραμμή παραγωγής εργαζομένων για τις εταιρίες του, τους οποίους υπό άλλες συνθήκες θα πλήρωνε και κάποια λεφτά για να τους κάνει σεμινάρια εξειδίκευσης στο αντικείμενο που θέλει.

    Σαν γενικό συμπέρασμα, νομίζω πως ο τίτλος «ιδιωτικό – μη κερδοσκοπικό» είναι πολύ αστείος στην Ελλάδα. Τα δύο αυτά συγκρούονται το ένα με το άλλο.

    Όποιος χρηματοδοτήσει ένα ΑΕΙ, σίγουρα θα πρέπει να έχει κάποιο κέρδος για να το κάνει. Μπορεί να μην είναι οικονομικό το κέρδος, αλλά δεν νομίζω να το κάνει «για την ψυχή της μάνας του». Κάποιο κέρδος θα έχει…

    Και τέλος, αν όντως οι δωρεές – χρηματοδοτήσεις στα ιδιωτικά δε θα στοχεύουν στο κέρδος, γιατί αυτές να μη γίνουν στα δημόσια, εξασφαλίζοντας με διάφορους μηχανισμούς την σωστή διαχείριση τους? Τι το καλύτερο έχει να προσφέρει ένα ιδιωτικό – μη κερδοσκοπικό ΑΕΙ?

  6. @nasso,
    «Και μην ανησυχείς. Μέχρι να φτάσουμε να ιδιωτικοποιηθεί (αν θα γίνει, μάλλον δύσκολο το βλεπω) η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΔΑΘ έχει πολύυυυυυ δρόμο ακόμη.»

    Αν σου λέγαν για τον ΟΤΕ ή την παιδεία πριν 10 χρόνια (που βέβαια τότε θα ήσουν γύρω στα 14…) θα έλεγες ότι έχουμε πολλά χρόνια ακόμα μέχρι να γίνει κάτι τέτοιο. Δε πιστεύω και γω ότι θα ιδιωτικοποιηθεί η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΔΑΘ, τουλάχιστον όχι σύντομα. Με καίει όμως η ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. Ο Συνταγματικά κατοχυρωμένος «δημόσιος δωρεάν» χαρακτήρας της που θέλουνε να καταργήσουνε.

    «Και δεν έχω καταλάβει γιατί σε έχει πιάσει αυτή η τρομάρα περί παγκοσμιοποιήσεως. Ο Μέγας Αλέξανδρος τι νομίζεις έκανε με την Αυτοκρατορία του;»

    Δε ξέρω τι έκανε ο Μ. Αλέξανδρος, αν θεωρείται Παγκοσμιοποίηση, αλλά εγώ δεν έχω αυτή την ιδέα για την Παγκοσμιοποίηση. Στο μυαλό μου έχω την παγκοσμιοποίηση (όσον αφορά αυτά που συζητάμε τώρα) σαν μία παγκόσμια οικονομία του οποίου τον έλεγχο θα έχουν οι λίγες πολυεθνικές. Με λίγα λόγια, παγκοσμιοποίηση για μένα = συγκέντρωση του πλούτου και της εξουσίας στους λίγους και ισχυρούς (βλέπε ισχυρά κράτη και πολυεθνικές, και σε χαμηλότερο επίπεδο βιομήχανοι και πλούσιοι ιδιώτες). Οι λοιπές τάξεις θα είναι απλά πιόνια, χωρίς δικαιώματα (π.χ. εργασιακά).

  7. @Nada,
    «μα καλά, αφού υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία, γιατί να μην υπάρχουν και ιδιωτικά πανεπιστήμια?»

    Κάτι πολύ σημαντικό που παραβλέπουν επιμελώς είναι πως τα πανεπιστήμια σχετίζονται άμεσα με τον εργασιακό τομέα: παράγουν μελλοντικούς εργαζόμενους, δίνουν τα εφόδια σε κάποιον να βγει στην αγορά εργασίας και να αποκτήσει μία θέση ώστε να μπορέσει να ζήσει αύριο, δεν είναι ίδια με το λύκειο και τις πενταήμερες.

    Επίσης, όποιος έχει/ελέγχει ένα πανεπιστήμιο, έχει μεγάλη εξουσία και δύναμη (σε αντίθεση με τον διευθυντή ενός λυκείου…).

    «Ενδεικτικά, όταν ξεκίνησα τις σπουδές μου (1996), οι φοιτητές από χώρες της ΕΕ δεν πλήρωναν δίδακτρα, παρά μόνον στο μεταπτυχιακό. Το 2001, όταν αποφοίτησα, τα δίδακτρα για τους φοιτητές από κράτη-μέλη της ΕΕ είχαν φτάσει στις 1000 στερλίνες (περίπου 1400 ευρώ) το χρόνο.»

    Λες και εδώ θα γίνει κάτι διαφορετικό. Θα ξεκινήσουμε με πανεπιστήμια δύο κατηγοριών, ιδιωτικά και δημόσια δωρεάν, και θα καταλήξουμε να είναι όλα επι πληρωμής. Μήπως και αρκετά δημόσια ΑΕΙ στην Ελλάδα δεν έχουν ξεκινήσει να κάνουν τα μεταπτυχιακά τους επί πληρωμής? Και αυξάνονται με τον χρόνο (και τα χρήματα, και το πλήθος των μη-δωρεάν μεταπτυχιακών)? Ποιος μου λέει πως δεν θα κάνουν «μετάσταση» τα δίδακτρα από το μεταπτυχιακό στο προπτυχιακό? Γιατί και πριν λίγα χρόνια, ελάχιστα (αν υπήρχαν) μεταπτυχιακά στην Ελλάδα ήταν επί πληρωμής (δε μιλάω φυσικά για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, είναι πολύ ιδιαίτερη κατηγορία πανεπιστημίου, στην οποία κατηγορία είναι μόνο του). Ευτυχώς εδώ στα Γιάννενα είμαστε ακόμη δωρεάν…ως πότε άραγε?

    Κρατάω τα τελευταία σου λόγια:

    «Οι φοιτητές εκεί αντέδρασαν (σε πολύ μικρότερη κλίμακα απ’ ότι εδώ) αλλά υποτάχτηκαν.

    Το τελευταίο σοσιαλιστικό προπύργιο στη χώρα μας είναι ο κρατικός χαρακτήρας της παιδείας. Αν χαθεί και αυτός, τότε το λόμπι των λίγων πλουσίων της χώρας μας θα γίνει ακόμη πλουσιότερο.

    Γενικότερα, είμαι οπαδός μιας συλλογικής, μιας μαζικής επαναστατικής κίνησης στο θέμα. Πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι εμείς να αφυπνίσουμε τους πολίτες και να τους δείξουμε το αδιέξοδο των ιδιωτικοποιήσεων.»

  8. Ο/Η ngiotis λέει:

    Θυμάσαι που στα έλεγα Γιώργο;
    Θα αρχίσουν με την παιδεία(βλέπε Ελλάδα), θα συνεχίσουν με το νερό(βλέπε Βολιβία)και στο τέλος θα μας φέρουνε και κάτι άλλο που ίσως λέγεται ελευθερία.

  9. Ο/Η nassos λέει:

    Αν σου λέγαν για τον ΟΤΕ ή την παιδεία πριν 10 χρόνια
    ——

    Ο ΟΤΕ πήγε να ιδιωτικοποιηθεί από τον Δρακουμέλ το 1993, αλλά δεν ήθελαν οι εργατοπατέρες (ούτε μια μετοχή στους ιδιώτες). Και, ω εκ θαύματος, βγήκε το ΠΑΣΟΚ και έκανε την μετοχοποίηση και μετά ιδιωτικοποίηση. (σοσιαλισμός σου λένε μετά…)

    Εδώ οι ίδιοι οι Σοσιαλιστές στην Ευρώπη αρχίζουν να εγκαταλείπουν τον Σοσιαλισμό.

    Αλλά πραγματικά, ποιος θα δαπανήσει λεφτά σε ένα πανεπιστήμιο χωρίς να έχει κέρδος
    ————————————————–
    Όσοι κάνουν σοβαρό business plan και όχι σχεδιασμό στο πόδι.

    διώτης λοιπόν. Θα πάει ο Κόκκαλης και θα χρηματοδοτήσει ένα πανεπιστήμιο
    ————————————————–
    Έχει το ΑΙΤ (Athens Institute of Technology) που υπάγεται στο Ίδρυμα Κόκκαλη.

    Σαν γενικό συμπέρασμα, νομίζω πως ο τίτλος “ιδιωτικό – μη κερδοσκοπικό” είναι πολύ αστείος στην Ελλάδα. Τα δύο αυτά συγκρούονται το ένα με το άλλο.
    ————————————————–
    Ε; Νομίζεις δεν υπάρχουν στην Ελλάδα μη-κερδοσκοπικά Ιδρύματα;

    Και τέλος, αν όντως οι δωρεές – χρηματοδοτήσεις στα ιδιωτικά δε θα στοχεύουν στο κέρδος, γιατί αυτές να μη γίνουν στα δημόσια, εξασφαλίζοντας με διάφορους μηχανισμούς την σωστή διαχείριση τους? Τι το καλύτερο έχει να προσφέρει ένα ιδιωτικό – μη κερδοσκοπικό ΑΕΙ?
    ————————————————–

    1)Ξέρεις, ο παρών νόμος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ τις δωρεές από ιδιώτες στα Δημόσια ΑΕΙ και ΤΕΙ…

    2) Σωστή διαχείρηση; Να βάλουν manager αν τους κόβει.

    3) Εναλλακτικό δρόμο για σπουδές ας πούμε.

  10. @nasso,
    Ομολογώ ότι δεν ήξερα περί ΟΤΕ, αλλά να σου πω κάτι? Εντελώς τυχαία, έπρεπε να φτάσει και αυτός στην εξαθλίωση, ώστε να γίνει η ιδιωτικοποίηση. Μήπως το ίδιο σενάριο δεν γυρίζεται άραγε και στην παιδεία, με την εξαθλίωση της ώστε να έρθει σαν «σωτήρας» το ιδιωτικό?

    Τώρα πάλι δε κατάλαβα το λόγο που κάποιος ιδιώτης θα επενδύσει λεφτά σε ένα ΑΕΙ χωρίς να έχει κέρδος…

    Το ξέρω το ΑΙΤ του Κοκκαλή, συνεργάζεται και με το Carnegie Mellon.

    «1)Ξέρεις, ο παρών νόμος ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ τις δωρεές από ιδιώτες στα Δημόσια ΑΕΙ και ΤΕΙ»

    Φυσικά, και καλά κάνει, για να μη γίνει π.χ. το παραπάνω σενάριο με τον Κόκκαλη. Γιατί μπορεί όποιος έκανε δωρεά να είχε μετά μία α’ επιρροή στο ίδρυμα, σε οποιοδήποτε επίπεδο.
    Αλλά, αν πραγματικά αυτό είναι το πρόβλημα, ότι απαγορεύεται η δωρεά σε δημόσιο ΑΕΙ η ΤΕΙ, ας τροποποιήσουν τον εν λόγω νόμο και 2-3 ακόμα ώστε να *επιτρέπονται* δωρεές στα δημόσια και να εξασφαλίζεται η *σωστή διαχείριση* τους (με ελέγχους, θα έλεγα, και όχι με managers), και όχι να ιδρύσουν ιδιωτικά «για τα οποία δεν υπάρχει νόμος που απαγορεύει την δωρεά σε αυτά», και άρα θα μπορούν να γίνουν δωρεές σε αυτά, ενώ την ίδια στιγμή τα ίδια είναι αντισυνταγματικά!.

    «Σωστή διαχείρηση; Να βάλουν manager αν τους κόβει.»

    Σε αυτό το θέμα δεν έχω ακόμα μία ολοκληρωμένη άποψη. Θα μπορούσε, ιδανικά γιατί μιλάμε για Ελλάδα, να ήταν ακόμα ένας υπάλληλος του ΑΕΙ, όπως η γραμματεία, ο οποίος να είναι υπεύθυνος για την σωστή διαχείριση. Αλλά ποιος μου λέει, ότι δε θα χρειαζόμαστε και έναν manager 2, για να ελέγχει τον απλό manager αν κάνει σωστά τη δουλειά του? Και πάει λέγοντας. Δηλαδή και τώρα, υπήρχαν φορείς όπως η Επιτροπή Ερευνών (σε μας) που διαχειρίζονταν τα χρήματα στο ΑΕΙ για συγκεκριμένα θέματα. Γιατί να μπει και έναν manager 2ου επιπέδου? Ποιος μου λέει ότι τελικά αυτός θα κάνει καλά τη δουλειά του, και δε θα χρειαστεί ένας manager 3ου (και 4ου και 5ου) επιπέδου για να εξασφαλιστεί η σωστή διαχείριση? Που στο κάτω κάτω, στο δικό μας πανεπιστήμιο βλέπω πάρα πολλά αξιόλογα πράματα, από μία τεράστια και απίστευτη βιβλιοθήκη (έχει κάποια πρωτιά στα Βαλκάνια αλλά δε θυμάμαι), έχει γυμναστήριο με σάουνα από κάτω, γηπεδάκι 5×5, φοβερή λέσχη με εντελώς δωρεάν φαΐ πρωί-μεσημέρι-απόγευμα όλες τις μέρες της βδομάδας, πέρσι ολοκληρώθηκε γήπεδο ποδοσφαίρου και στίβου, χτίζονται και άλλες εστίες φέτος, δηλαδή δε βλέπω να υπάρχουν τρύπες, τουλάχιστον όχι «επιπέδου Αριστοτελείου». Και δε νομίζω ότι χρειάζονται απαραίτητα managers, αν στο κάτω κάτω κάνανε έλεγχο στο Αριστοτέλειο εντατικά νομίζω θα βρίσκανε τις τρύπες, κάνω λάθος? Γιατί δεν το κάνουνε?

    «3) Εναλλακτικό δρόμο για σπουδές ας πούμε.»

    Νάσο, αυτό το εναλλακτικό προσπαθώ να εξηγήσω τόσο καιρό. Μπορεί στην αρχή να είναι «εναλλακτικό», αλλά στην πορεία θα γίνει το ιδιωτικό «μοναδική επιλογή για όλους» (διάβασε και στην ιστορία με Asterix). Και είμαι σίγουρος, γιατί τα δημόσια υποβαθμίζονται ήδη, λόγω της ετήσιας εδώ και πόσα χρόνια μείωσης των κρατικών δαπανών, και θα συνεχίσουν (ίσως και θα επιταχυνθούν) με την ίδρυση των ιδιωτικών, ώστε να έρθουν τα ιδιωτικά σαν μοναδική επιλογή τελικά. Αυτό είναι το «σενάριο» μου, και είναι «βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα»

  11. Ο/Η par1saktos λέει:

    για μενα το προβλημα δεν ειναι αν θα υπαρχουν ιδιωτικα πανεπιστημια παραλληλα με τα κρατικα. Το να ανοιξουν ιδιωτικα πανεπιστημια απο μονο του δεν το θεωρω κακο. Το θεωρω κακο ομως οταν τα κρατικα πανεπιστημια ειναι παραμελημενα και το επιπεδο τους ειναι λιγο υψηλοτερο απο το επιπεδο ενος μπουρδελου…
    Εκει υπαρχει ανισος ανταγωνισμος. Γι’αυτο πιστευω οτι αντι να φωναζουν ολοι για το αρθρο 16 και για τα ιδιωτικα πανεπιστημια, θα επρεπε να φωναζουν για τα κρατικα πανεπιστημια. Να βγουν στους δρομους για να ζητησουν περισσοτερα κονδυλια για την παιδεια, περισσοτερα ερευνητικα προγραμματα, καλυτερη διαχειριση των χρηματων, φυλακιση των λαμογιων που τρωνε τοσα χρονια τα λεφτα του κοσμακη, ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ! Και ας μην κοροϊδευομαστε, και σημερα η δημοσια παιδεια μονο δημοσια δεν ειναι. Τα 100αδες φροντιστηρια που «βοηθανε» τα παιδια να μπουν στα πανεπιστημια μηπως στην καταντια των δημοσιων σχολειων δεν πατανε; Το προβλημα δεν ειναι τα φροντιστηρια ομως ουτε τα ιδιωτικα πανεπιστημια. Αυτα ειτε το θελετε ειτε οχι θα υπαρχουν. Το προβλημα ειναι η καταντια των κρατικων πανεπιστημιων. Και σε αυτην την καταντια εχουν συμβαλει τα μεγιστα και οι καθηγητες και οι φοιτητες. Με ολα τα κομματικα παιχνιδια που εχουν γινει μερος της καθημερινοτητας τους εχουν συμβαλει στην απαξιωση, στην κερδοσκοπικη οπτικη των φοιτητων και στο χαμηλο επιπεδο σπουδων. Φταιμε ολοι, και πριν αρχιζετε να φωναζετε για διαφορους νομους και αρθρα, αναρωτηθειτε ποσο εχετε συμβαλει κι εσεις στα σημερινα χαλια…

  12. Συμφωνώ στα περισσότερα από όσα είπες. Διαφωνώ σε 2 πράματα μόνο:

    «Γι’αυτο πιστευω οτι αντι να φωναζουν ολοι για το αρθρο 16 και για τα ιδιωτικα πανεπιστημια, θα επρεπε να φωναζουν για τα κρατικα πανεπιστημια.»

    Φωνάζουμε και για τα κρατικά. Δεν είναι μόνο αίτημα η μη τροποποίηση του άρθρου 16, αλλά και η αναβάθμιση των κρατικών. Απλά, όπως είπα σε *άλλο σχόλιο*: «Όταν είσαι σε μία βάρκα που έχει 500 τρύπες και μπάζει, δε μπορείς να πεις εφόσον έχω ήδη 500 ας αφήσω να γίνουν και καινούργιες. Η λογική λέει πρώτα να αποτρέψεις να γίνουν καινούργιες, και μετά (και ταυτόχρονα) σιγά σιγά να επισκευάζεις τις παλιές, ώστε κάποια στιγμή η βάρκα να ορθοποδήσει.»

    «[…]αναρωτηθειτε ποσο εχετε συμβαλει κι εσεις στα σημερινα χαλια[…]»

    Δε θεωρώ ότι έχω συμβάλει, αλλά προσπαθούμε όσοι ανεξάρτητοι είμαστε να αφυπνίσουμε τους μη-χρωματισμένους για ένα καλύτερο αύριο, μακρυά από κόμματα και φοιτητικές εκλογές όπου μετράμε πόσα σφηνάκια κέρασε η ΔΑΠ, πόσα πάρτυ έκανε η ΠΑΣΠ, πόσα θέματα εξετάσεων έδωσε η ΔΑΠ, πόσα άτομα έφερε με το αμάξι να ψηφίσουν και τους πήγε πίσω η ΠΑΣΠ, (η ΠΚΣ έχει άλλου είδους προσυλητισμό) γιατί κανένας από όσους ψηφίζουν ΔΑΠ και ΠΑΣΠ και δεν είναι στο κόμμα δεν γνωρίζει τι ψηφίζει. Ψηφίζει τον ΔΑΠίτη/ΠΑΣΠίτη που τον κέρασε σφηνάκια στο πάρτυ, του έδωσε θέματα πριν τις εξετάσεις και τους γνώρισε και 2 γκόμενες, που τον έφερε με το αμάξι να ψηφίσει αφού τον έπρηξε ότι «η ψήφος του είναι σημαντική», ότι «χάνουμε και κάθε ψήφος μετράει» κτλ. Όπως όμως είπα, ακόμα και αν αποτύχει το φοιτητικό κίνημα για το εκπαιδευτικό, η ενδυνάμωση των φοιτητικών δημοκρατικών διαδικασιών, η ενίσχυση των γενικών συνελεύσεων και η αποκάλυψη των σχεδίων της «φοιτητικής» ΔΑΠ είναι τεράστιο όφελος.

    Και πάλι μαζί σου σε όσα είπες παραπάνω.

    (ΥΓ: Αναμείνατε στους blogοδέκτες σας για ένα άρθρο με *ντοκουμέντα* περί μεθόδων προσηλυτισμού της ΔΑΠ…Προσεχώς σε αυτό το blog…)

  13. Ο/Η nassos λέει:

    Εντελώς τυχαία, έπρεπε να φτάσει και αυτός στην εξαθλίωση, ώστε να γίνει η ιδιωτικοποίηση.
    ===================================================
    Η απαξίωσις προήλθε από τους ιδίους τους συνδικαλιστές. Όταν η Δυτική Ευρώπη προχώραγε στην ψηφιακή εποχή στη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, εμείς ακόμη ήμασταν στο αναλογικό τηλέφωνο (μέχρι αν θυμάμαι καλά και το 1995).

    Όταν το WWW γινόταν πραγματικότητα στη δεκαετία του 1990, ο ΟΤΕ ΔΕΝ εισήγαγε αμέσως αυτή την τεχνολογία. Εγώ πρώτη φορά είδα Internet το 1997 στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» (ARIADNENET). Για οικιακή σύνδεση Internet έπρεπε να περιμένω 5 χρόνια λόγω κόστους. Έπρεπε να γίνει ο ντόρος με το ΕΠΑΚ και τις συνδέσεις ADSL για να πέσουν οι τιμές από τον ΟΤΕ. Κάλιο αργά παρά ποτέ…

    Φυσικά, και καλά κάνει, για να μη γίνει π.χ. το παραπάνω σενάριο με τον Κόκκαλη.
    ==================================================
    Νά’ξερες πόσοι θα ήθελαν να κάνουν δωρεά σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Και όχι απαραίτητα χρηματική. Εγκαταστάσεις κλπ. Αλλά βλέπεις, έχουμε τους «φωστήρες» του προλε(φ)ταριάτου που δεν αφήνουν να γίνει αυτή η τροποποίηση του νόμου.

    Τη πρόσληψη manager οι ίδιοι οι πρυτάνεις το προτείνουν και προς το παρόν δεν υπάρχει αντίδραση. Προϋπόθεση (και σωστά) είναι να κατοχυρωθεί η αυτονομία των Πανεπιστημίων.

    λόγω της ετήσιας εδώ και πόσα χρόνια μείωσης των κρατικών δαπανών, και θα συνεχίσουν (ίσως και θα επιταχυνθούν) με την ίδρυση των ιδιωτικών, ώστε να έρθουν τα ιδιωτικά σαν μοναδική επιλογή τελικά. Αυτό είναι το “σενάριο” μου, και είναι “βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα”
    ==================================================
    Και οι αμυντικές δαπάνες και οι Δημόσιες Επενδύσεις παίρνουν τον κατήφορο.

    Το όλο πρόβλημα Γιώργο είναι σύνθετο. Έχει να κάνει με τα ελλείματα και το δημόσιο χρέος.

    Π.χ Με τις Δημόσιες Επενδύσεις, το Κράτος πλέον στρέφεται στις λεγόμενες ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Ιδιωτικού-Δημοσίου Τομέα). Ο ιδιώτης δίνει το κεφάλαιο και το Δημόσιο την άδεια παραχωρήσεως. Στη Βρετανία πολλές σχολικές και πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις (και άλλα δημόσια έργα) κατασκευάστηκαν με αυτή τη μέθοδο, και στην ώρα τους. (και αυτό βασισμένο στην πραγματικότητα).

    Το ίδιο θα γίνει και με τα Κρατικά Πανεπιστήμια. Μόνο που επειδή το Δημόσιο Χρεός (επιτέλους) μειώνεται έστω και σταδιακά, η Ν.Δ θα μπορεί να δώσει το 5% του Ακαθαρίστου Α.Ε.Π στην Παιδεία.

    Και μιας και φέρνεις θέματα περί ΔΑΠ, ΠΑΣΠ, ΚΝΕ κλπ., ΑΥΤΟΙ και αν πρέπει να φύγουν απο’κει μέσα. Παραμάγαζα και «κομματικά φροντηστήρια» έχουν καταντήσει τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

  14. Ο/Η j95 λέει:

    Ποια Βολιβία; Και η ΕΥΔΑΠ ιδιωτική είναι πλέον.

  15. Ο/Η nassos λέει:

    Μετοχική Σύνθεση ΕΥΔΑΠ Α.Ε (31/12/2005):

    Ελληνικό Δημόσιο: 61,03%
    Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος: 10%
    Νομικά Πρόσωπα! 12,70%
    Ευρύ επενδυτικό κοινό: 16,27%

    http://www.eydap.gr/media/FinancialData/metoxologia/metoxologia2005.pdf

  16. @Nasso,
    εντάξει, στα οικονομικά δε πιάνεσαι!

    «Η απαξίωσις προήλθε από τους ιδίους τους συνδικαλιστές.»

    Πιθανόν να προήλθε ΚΑΙ από τους ίδιους. Αλλά δεν προήλθε κυρίως από αυτούς, όπως λες. Δηλαδή για τα παραδείγματα σου περί αναλογικού τηλεφώνου και internet, δε καταλαβαίνω που φταίνε οι συνδικαλιστές και την αδυναμία του κράτους να ακολουθήσει την τεχνολογική εξέλιξη.

    «Νά’ξερες πόσοι θα ήθελαν να κάνουν δωρεά σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ.»

    Νασο, και γω θα ήθελα να γίνουν δωρεές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Είναι παράλογο να λες ότι δεν θέλω δωρεές. Απλά επιφυλάσσομαι για την επιρροή που θα έχει κάποιος «ανεξάρτητος ιδιώτης δωρητής» στα ιδρύματα («ανεξάρτητος» = όχι πχ ιδρύματα όπως το Ωνάσσειο ή του Σταύρου Νιάρχου, που κάνει δωρεές όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά σε πάρα πολλά ιδρύματα και είναι γνωστός εθνικός ευεργέτης, αλλά ενός ιδιώτη που είναι «καινούργιος» στο χώρο των «δωρεών» και οι λόγοι του είναι αμφιβόλου ποιότητος, πχ ένας ιδιοκτήτης μεγάλου καναλιού ή ένας μεγαλοεπιχειρηματίας). ΑΝ εξασφαλίσεις την *μη επιρροή* του δωρητή στο ίδρυμα και την *σωστή διαχείριση* των χρημάτων από το ίδρυμα, ναι στις δωρεές.

    «Μόνο που επειδή το Δημόσιο Χρεός (επιτέλους) μειώνεται έστω και σταδιακά, η Ν.Δ θα μπορεί να δώσει το 5% του Ακαθαρίστου Α.Ε.Π στην Παιδεία.»

    Εφόσον μειώνεται το χρέος Νάσο, γιατί μειώνονται και οι δαπάνες για την παιδεία? Δε μπορώ να το καταλάβω. Η κυβέρνηση δεσμεύονταν το 2006 για σταδιακή αύξηση του ποσοστού του ΑΕΠ για την παιδεία στο 5%, και ανακοινώνει τον προϋπολογισμό του 2007 και οι δαπάνες όχι μόνο δεν αυξήθηκαν προς το 5%, αλλά μειώθηκαν κιόλας! Μας κοροϊδεύουν κανονικά δηλαδή!

    «Ο ιδιώτης δίνει το κεφάλαιο και το Δημόσιο την άδεια παραχωρήσεως.»

    Επειδή προφανώς εσύ τα ξέρεις αυτά, ενώ εγώ είμαι άσχετος, μπορείς να μου πεις τι δεσμεύσεις και τι οφέλη έχει ένας ιδιώτης από την παραπάνω κίνηση?

    «Και μιας και φέρνεις θέματα περί ΔΑΠ, ΠΑΣΠ, ΚΝΕ κλπ., ΑΥΤΟΙ και αν πρέπει να φύγουν απο’κει μέσα. Παραμάγαζα και “κομματικά φροντιστήρια” έχουν καταντήσει τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.»

    Χαίρω πολύ, Γιώργος! Λες να μη θέλουμε να φύγουν?!

  17. Ο/Η nassos λέει:

    Πιθανόν να προήλθε ΚΑΙ από τους ίδιους. Αλλά δεν προήλθε κυρίως από αυτούς, όπως λες. Δηλαδή για τα παραδείγματα σου περί αναλογικού τηλεφώνου και internet, δε καταλαβαίνω που φταίνε οι συνδικαλιστές και την αδυναμία του κράτους να ακολουθήσει την τεχνολογική εξέλιξη.
    ====================================================
    Έχει γραφτεί στον Τύπο (και δεν έχει διαψευστεί) ότι όταν συζητιόταν η εισαγωγή του Internet στην Ελλάδα, οι συνδικαλιστές φώναζαν ότι έτσι εισάγεται ο Αμερικανικός Ιμπεριαλισμός!! (αχ…)

    Να μη μιλήσω για τους ημετέρους που προσλαμβάνονταν δίχως να έχουν την ελάχιστη γνώση…

    Εφόσον μειώνεται το χρέος Νάσο, γιατί μειώνονται και οι δαπάνες για την παιδεία.
    ==================================================
    Μειώνονται ως προς το ποσοστό του Ελληνικού ΑΕΠ, το οποίο βαίνει αυξανόμενο. Τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνω από τα δεδομένα.

    Επειδή προφανώς εσύ τα ξέρεις αυτά, ενώ εγώ είμαι άσχετος, μπορείς να μου πεις τι δεσμεύσεις και τι οφέλη έχει ένας ιδιώτης από την παραπάνω κίνηση?
    ==================================================
    Το Δημόσιο παρέχει τον χώρο, ο ιδιώτης βάζει το κεφάλαιο και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα εκμεταλλεύεται την υποδομή. Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η Αττική Οδός και η υποθαλλάσια Αρτηρία στη Θεσσαλονίκη έτσι δουλεύουν (η θα δουλέψουν), δλδ. με τη μέθοδο της παραχωρήσεως (πληρώνεις τα διόδια). Ο ιδιώτης απλά θα πρέπει να συντηρεί την υποδομή μέχρις ότου αποσβέσει το επενδυθέν κεφάλαιο και βγάλει το κέρδος του. Η τιμολογιακή πολιτική καθορίζεται από τη συμφωνία Εταιρείας-Κράτους.

    Στα ΣΔΙΤ το Κράτος παραχωρεί (μέσω διαγωνισμού) το χώρο στον Ιδιώτη και για συγκεκριμένο διάστημα (π.χ. 50 χρόνια) το Δημόσιο θα πληρώνει ενοίκιο για την εκμετάλλευση αυτού. Ο Ιδιώτης αναλαμβάνει την κατασκευή και συντήρηση του χώρου (ή κτηρίου τελος πάντων).

    Διάβασε για τις νέες σχολικές εγκαταστάσεις που θα κατασκευαστούν με αυτή τη μέθοδο.

    http://portal.kathimerini.gr/4Dcgi/4dcgi/_w_articles_tile2_18_01/02/2006_144705

  18. Νάσο,
    «οι συνδικαλιστές φώναζαν ότι έτσι εισάγεται ο Αμερικανικός Ιμπεριαλισμός!! (αχ…)»
    Δε το γνωρίζω, το δέχομαι. Πολύ γελοίο όντως!

    Ωραία όλα αυτά, αλλά φυσικά και όπου δίνει τα λεφτά του ένας ιδιώτης τα δίνει με σκοπό το κέρδος, σωστά? Δε νομίζω στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, στην Αττική Οδός ή στην υποθαλάσσια Αρτηρία στη Θεσσαλονίκη να δώσανε οι ιδιώτες τα λεφτά τους «εθελοντικά» και «χωρίς να έχουν κανένα κέρδος».

    Εκεί είναι και η ένσταση μου. Το «μη κεδροσκοπικό» ιδιωτικό πανεπιστήμιο είναι το ανέκδοτο της χρονιάς! 🙂 Γιατί να πάει ο ιδιώτης να δώσει τα λεφτά του χωρίς να έχει κέρδος?!

  19. Ο/Η nassos λέει:

    Μα θα έχει κέρδος Γιώργο. Το ΜΙΤ π.χ. πουλάει πατέντες και επιστημονικό προσωπικό σε όλο τον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα αποκτά κύρος και αίγλη.

    Αλλά βλέπεις, εκεί στην Εσπερία βλέπουν μακρία και όχι κοντόφθαλμα όπως εδώ (όταν θα δουλέψεις σε μια αμιγών Ελληνική επιχείρηση θα καταλάβεις…)

  20. «όταν θα δουλέψεις σε μια αμιγών Ελληνική επιχείρηση θα καταλάβεις…»

    Σίγουρα σε αυτό έχεις δίκιο. Εν μέρει όμως, γιατί υπάρχουν και ελληνικές εταιρίες με μη-ελληνική φιλοσοφία.

    «Μα θα έχει κέρδος Γιώργο. Το ΜΙΤ π.χ. πουλάει πατέντες και επιστημονικό προσωπικό σε όλο τον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα αποκτά κύρος και αίγλη.»

    Για την αίγλη και το κύρος δε θα δώσει κανείς λεφτά Νάσο. Η λέξη κλειδί είναι πριν την «πατέντα»: «πουλάει».

  21. Ο/Η nassos λέει:

    Μα μέσω της πατέντας κερδίζει και κάτι άυλο… 😉

    Ελληνικές εταιρείες με μη-ελληνική φιλοσοφία λίγες είναι και συνήθως έχουν πολυ-μετοχική σύνθεση και δεν είναι οικογενειοκρατούμενες.

  22. Ο/Η Rodia λέει:

    Φοβερή η σύμπτωση με το νερό!!!
    Σχετικά με το ζήτημα των ΑΕΙ όπως λειτουργούν σήμερα, με τα Τμήματα που αντικατέστησαν τις Εδρες, ισχύει η παροιμία «όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι, αργεί να ξημερώσει».
    ..και.. θυμίζω ότι στο ΕΜΠ είχε επεξεργαστεί ο καθηγητής Παύλος Σαντορίνης το πείραμα για το ραντάρ..

    Απ’ ό,τι έχω υπόψει μου, μόνο στο Παν/μιο Κρήτης γίνονται αξιόλογες έρευνες σήμερα και αν κάποιος γνωρίζει κάτι περισσότερο ας πληροφορήσει παρακαλώ.

    🙂

  23. Ο/Η Rodia λέει:

    Συμπλήρωμα: μήπως θα ήταν χρήσιμο να ψάξουμε να βρουμε πού (σε ποια) Πανεπιστήμια γίνονται σοβαρές μελέτες και ερευνητικά πειράματα;
    Να τα αναδείξουμε και ίσως να προκαλέσουμε κάθε ενδιαφερόμενο να τα υποστηρίξει;

  24. Ο/Η Rodia λέει:

    Εχω υπόψη μου μια μέθοδο καταγραφής (??-δεν είμαι απόλυτα σίγουρη για τον τίτλο, δεν είμαι ειδικός) που είχε δημιουργηθεί από καθηγήτρια (ή λέκτορα, πώς λέγονται τεσπα οι διδάσκοντες?) του Τμήματος Φυσιολογίας. Εμαθα τι η καθηγήτρια (νεότατη) πέθανε δυστυχώς, αλλά δεν γνωρίζω τι έγινε με τη μέθοδό της. Υπάρχουν συνεχιστές, την καρπώθηκαν οι επίγονοι, χώθηκε σε κάποιο συρτάρι, τι έγινε;

  25. Rodia,
    «Συμπλήρωμα: μήπως θα ήταν χρήσιμο να ψάξουμε να βρουμε πού (σε ποια) Πανεπιστήμια γίνονται σοβαρές μελέτες και ερευνητικά πειράματα;»

    Αυτό που λες είναι πολύ σωστό, είναι στα άμεσα σχέδια μου, αλλά δεν έχω χρόνο (είμεθα εν τω μέσω εξεταστικής 🙂 ). Καλό θα ήταν όσοι μπορούμε να μαζεύαμε τις σοβαρές μελέτες των πανεπιστημίων, γιατί ένα από τα επόμενα άρθρα που θα ήθελα να κάνω είναι να αντικρούσω το «επιχείρημα» της ΔΑΠ για την εισαγωγή των ιδιωτικών: «Τα δημόσια είναι μπουρδέλα» (όπως ακριβώς είπαν στην γενική μας συνέλευση). Υπάρχουν πάρα πολλά αξιόλογα πανεπιστήμια και σχολές στην Ελλάδα, που κανείς δε γνωρίζει για το μεγάλο τους έργο, ενώ όλοι ξέρουν για το Αριστοτέλειο, τι χάλια υποδομές έχει, για τι «τρύπες» στα λεφτά που στέλνονται, τους ναρκομανείς που κυκλοφορούν το βράδυ. Όλοι ξέρουν γι’ αυτά, αλλά κανείς δε ξέρει για τα καλά πανεπιστήμια που έχουμε και την φοβερή έρευνα που παράγουν. Και έτσι βγαίνει η ΔΑΠ και λέει για «μπουρδέλο» δημόσια παιδεία (επαναλαμβάνω, είναι λόγια εκπρόσωπου της ΔΑΠ), αποκρύπτοντας επιμελώς τα καλά πανεπιστήμια της Ελλάδας, και βάζοντας μπροστά το Αριστοτέλειο και κάτι άλλα τέτοια.

    Το πανεπιστήμιο Κρήτης για μένα πρέπει να είναι μες στα καλύτερα της Ευρώπης, κάνουν τρομερά πράματα εκεί κάτω (προγράμματα σε συνεργασία με ΝΑΣΑ, πρωτοποριακές αντικαρκινικές έρευνες κτλ).

    Όταν βρω χρόνο, θα το κοιτάξω, όσο μπορώ. Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.

  26. Ο/Η nassos λέει:

    Το Πανεπιστήμιο Κρήτης εφέτος δέχθηκε 18 μεταπτυχιακούς σπουδαστές από το Αμερικανικό ΜΙΤ. Το άκουσα στην εκπομπή «Έρευνα» του Παύλου Τσίμα (Ιούνιος 2006). Νομίζω είναι στο τμήμα Οπτικής και Laser.

    Τουλάχιστον οι Κρητικοί είχαν ένα όραμα για το Πανεπιστήμιο τους και εύγε τους.

    Btw, προ καιρού έμαθα ότι η Πάντειος και η ΑΣΟΕΕ ήταν Ιδιωτικές σχολές πριν από πολλά χρόνια.

  27. Ο/Η Rodia λέει:

    Ναι Νάσσο, η τωρινή ΑΣΟΕΕ ήταν η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ και το ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ ήταν η ΠΑΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ, Ν.Π.Ι.Δ. και τα δυο, θεωρούνταν βέβαια κατώτερες σχολές και τα διπλώματά τους καμια σχέση δεν είχαν με εκείνα του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ και του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ. Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν υπήρχαν άλλα!
    Κατώτερες Σχολές ήταν επίσης το λεγόμενο ΜΙΚΡΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ, από όπου αποφοιτούσαν υπομηχανικοί, καθώς και η ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ και κάποιες επαγγελματικές τεχνικές σχολές όπως εκείνη του Αγρινίου.

  28. Ο/Η Rodia λέει:

    Α! υπήρχε και η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, κατώτερη σχολή.

  29. Ο/Η nassos λέει:

    Ο πατέρας μου αποφοίτησε από την Ανωτάτη Βιομηχανική Πειραιά γύρω στα 60’s…

  30. Ο/Η Rodia λέει:

    α, επιτέλους ένας πιο μεγάλος από μένα.. :-ΡΡ

  31. Ο/Η nassos λέει:

    65 είναι τι περίμενες;; 😛

  32. Ο/Η Rodia λέει:

    εντάξει, το ΕΜΠ εννοείται..
    (επιλεκτικό αλτσχάιμερ)

  33. Ο/Η Rodia λέει:

    αύριο μπαίνω στα 64! 🙂 🙂 🙂

  34. Ο/Η nassos λέει:

    Να σε χαιρόμαστε. Άντε σε 10 χρόνια να είσαι παρούσα στο blogging! 😀

  35. Ο/Η Rodia λέει:

    10 χρόνια..? μόόόόόόόόνο..? 😦
    άντε, φεύγω και ψάξτε και για τα καλά, ε

  36. Ο/Η nassos λέει:

    Άντε άντε και στα 100 σου!

  37. Τι έγινε ρε παιδιά? Λίγες ωρίτσες έλειψα και γεμίσαμε σχόλια! Πρέπει να είναι και τα μοναδικά μικρά σχόλια στα τελευταία 4-5 άρθρα!

    @Νάσο,
    ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση περί Πανεπιστήμιο Κρήτης και μεταπτυχιακών ΜΙΤ, πάρα πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου.

    @Ροδιά,
    είπα να περιμένω να αλλάξει μερα, αλλά δε κρατήθηκα:
    ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ! 😀 🙂 😉

    Είσαι απίστευτη πάντως, από ενέργεια και ιδέες. Μπράβο σου! Μακάρι να είμαι έτσι και γω σε κάποια χρόνια…

    Έλα, αρκετά χασομερίσαμε, ψάχνουμε για τα καλά ελληνικά πανεπιστήμια λέμε…

  38. Ο/Η nassos λέει:

    Πανεπιστήμιο Πατρών κανείς;

  39. Βασικά, αν θα ήθελα να γνωρίζω για κάποια πανεπιστήμια γνώμες, θα ήταν για της Κρήτης, της Πάτρας, το ΕΜΠ και το Καποδιστριακό, πιο πολύ από τα υπόλοιπα.

    Για Γιάννενα ξέρω, και Θεσσαλονίκη ξέρω λίγα και μπορώ να μάθω περισσότερα.

Σχόλια με κεφαλαία ή greeklish απαγορεύονται αυστηρώς και διώκονται ποινικά. Οι συγγραφείς τους θα υποστούν αποτρόπαια βασανιστήρια. (μετάφραση στα Χρυσαυγίτικα: Μι γράφης με κεφαλέα κε greeklish).

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s