«Την γενοκτονία ημών των [Ρ]επιούσιων…»

Μία μικρή υπενθύμιση στην κυρία Ρεπούση και στους λοιπούς που συνεχίζουν να μας χαρακτηρίζουν «εθνικιστές» όσους από μας βρίσκουμε εκτρωματική την αναφορά ενός ελληνικού βιβλίου ιστορίας στην Μικρασιατική καταστροφή ως «συνωστισμό» και άλλα τέτοια πολύ χαριτωμένα που αναφέρονται στο βιβλίο της.

========================================================

Από τα Σημειώματά μου:

Σαν σήμερα, 19 Μαΐου, έχουμε ως ημερομηνία μνήμης για μία από τις χειρότερες γενοκτονίες της ιστορίας.

Την Γενοκτονία των Ποντίων.

pontos.jpg

Χιλίαδες νεκροί, γύρω στις 350,000 το 1919.

Άφησαν τα κορμιά τους στην πατρίδα τους, στο χώμα τους.

Τα σώματά τους κατακερματισμένα, σφαγμένα, καμμένα από τους Νεότουρκους του Κεμάλ, κείτονταν ανάμεσα στις πόλεις και τα χωρία του Πόντου, ανάμεσα στα εδάφη στα οποία ανέκαθεν κατοικούσαν.

cover.jpg

Δεν απαρνήθηκαν την θρησκεία τους.

Δεν απαρνήθηκαν την εθνικότητά τους.

Δεν απαρνήθηκαν τα ήθη και τις παραδόσεις τους.

Έμειναν εκεί, κοντά στα σπίτια τους, τα μνημεία τους και την ιστορία τους.

Δολοφονήθηκαν.

Αρκετοί έφυγαν από τον τόπο τους μέσα από μια διαρκή και βίαιη τρομοκρατία που ασκούσε ο Κεμάλ και οι οργανώσεις του.

Ξεριζωθηκαν.

deportations1915.jpg

Όσοι δεν έφευγαν σφαγιάζονταν με τον πιο απάνθρωπο τρόπο που μπορεί να σκεφτεί ανθρώπινο μυαλό.

350,000 άνθρωποι το 1919 και πόσοι άλλοι πολλά χρόνια πριν.

Μία από τις χειρότερες γενοκτονίες που έχει γνωρίσει ποτέ ο κόσμος μας.

hellenicfamilies_massacred.jpg

Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλα πράγματα να γράψω.

Τέτοιες μνήμες πρέπει να μένουν ζωντανές σε όλους μας. Να μην τις ξεχάσουμε, να μην τις χάσουμε.

Σβήνοντας αυτές τις μνήμες σβήνουμε την ίδια μας την ιστορία, τον πολιτισμό μας και τους τόσους νεκρούς.

Σβήνοντας αυτές της μνήμες, σβήνουμε εμάς τους ίδιους…

========================================================

Από simerini.com:

«Το ανατριχιαστικό κείμενο αφιερώνεται στην κ. Ρεπούση και τους ομοϊδεάτες της, που με τη σειρά τους «ξέχασαν» να αφιερώσουν στο «πόνημά» τους λίγες έστω σειρές στη γενοκτονία του ποντιακού και ιωνικού Ελληνισμού. Δεν κατηγορούμε κανέναν. Όταν ο εκ(γιουσουφακι)σμός κάποιων έχει προχωρήσει τόσο, τι να πει κανείς…
Ο λόγος, λοιπόν, σε έναν πονεμένο Πόντιο. Γιατί η τραγωδία του χωριού του, του Μπεϊαλάν, θα μπορούσε να είναι η τραγωδία χιλιάδων ελληνικών χωριών, χιλιάδων Ελλήνων, στον Πόντο του 1916, την Ιωνία του 1922, την Πόλη του 1955 ή κάποιου χωριού της Κυρήνειας το 1974

Τα χαράματα, στις 16 Φεβρουαρίου 1922, ημέρα Τετάρτη, μια εφιαλτική είδηση, ότι οι τσέτες του Τοπάλ Οσμάν έρχονται στο χωριό, έκανε τους κατοίκους να τρομάξουν και ν’ αναστατωθούν. Μόλις μπήκαν οι συμμορίτες στο χωριό, η ατμόσφαιρα ηλεκτρίστηκε και ο ορίζοντας πήρε τη μορφή θύελλας που ξέσπασε άγρια. Με κραυγές και βρισιές, βροντώντας με τους υποκοπάνους τις πόρτες και τα παράθυρα, καλούσαν όλους να βγουν έξω από τα σπίτια και να μαζευτούν στην πλατεία. Αλλιώς απειλούσαν ότι θα δώσουν φωτιά στα σπίτια και θα τους κάψουν. Σε λίγο, όλα τα γυναικόπαιδα και οι γέροι, βρίσκονταν τρέμοντας και κλαίγοντας στους δρόμους. Υποπτεύθηκαν, από την πρώτη στιγμή, το μεγάλο κακό που περίμενε όλους και δοκίμασαν να φύγουν έξω από το χωριό. Οι τσέτες πρόβλεψαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο και είχαν πιάσει από πριν τα μπογάζια, απ΄ όπου μπορούσε να φύγει κανείς. Έτσι, μόλις έφτασαν, τρέχοντας, οι κοπέλες στα μπογάζια, δέχτηκαν από τσέτες που παραμόνευαν πυροβολισμούς στο ψαχνό. Μερικές έμειναν στον τόπο σκοτωμένες, ενώ οι άλλες τραυματίστηκαν και γύρισαν πίσω.

Οι μητέρες αναμαλλιασμένες, κατάχλομες από το τσουχτερό κρύο και το φόβο, έτρεμαν με τα βρέφη στην αγκαλιά και τα νήπια μπερδεμένα στα πόδια τους. Οι κοπέλες, άλλες με τους γέρους γονείς κι άλλες με γριές ή άρρωστους αγκαλιασμένες, περιμαζεύτηκαν με τον κτηνώδη αυτόν τρόπο στην πλατεία σαν πρόβατα για τη σφαγή, μέσα σε ένα πανδαιμόνιο από σπαραχτικές κραυγές και θρήνους και κοπετούς. Η πρώτη φάση της απερίγραπτης τραγωδίας του Μπεϊαλάν έκλεισε, έτσι, θριαμβευτικά για τους θλιβερούς «ήρωες» του νεοτουρκικού εγκλήματος: της γενοκτονίας.

Και όταν, έτσι, ήταν σίγουροι πως δεν έμεινε έξω κανένας, σφάλισαν τις πόρτες, ενώ ο άγριος αλαλαγμός από τα παράθυρα, οι σπαραξικάρδιες κραυγές, το απελπισμένο κλάμα και οι βοερές ικεσίες για έλεος και βοήθεια, σχημάτιζαν μιαν άγριας τραγικότητας μουσική συναυλία, που ξέσκιζε τον ουρανό κι αντιβούιζε στα γύρω βουνά και δάση…

Και τώρα δεν έμενε παρά η τρίτη και τελική φάση της επιχείρησης των θλιβερών συμμοριτών του Τοπάλ Οσμάν. Δεν χρειάστηκαν παρά μιαν αγκαλιά ξερά χόρτα και μερικά σπασμένα πέταυρα (χαρτόματα) ν’ ανάψει η φωτιά. Και σε λίγο τα δύο σπίτια έγιναν πυροτέχνημα και ζώστηκαν, από μέσα και απ΄ έξω, από πύρινες γλώσσες και μαυροκόκκινο καπνό. Το τι ακολούθησε την ώρα εκείνη δεν περιγράφεται…

Οι μητέρες, ξετρελαμένες, έσφιγγαν -αλαλάζοντας και τσιρίζοντας με όλη τη δύναμη της ψυχής τους- στην αγκαλιά τα μωρά τους, που έκλαιγαν και κραύγαζαν «μάνα, μανίτσα!». Οι κοπέλες και οι άλλες γυναίκες με τους γέρους γονείς, τα παιδιά και τους αρρώστους κραύγαζαν και αρπάζονταν μεταξύ τους σαν να ήθελαν να πάρουν και να δώσουν κουράγιο και βοήθεια, καθώς έπαιρναν φωτιά τα μαλλιά και τα ρούχα τους και άρχισαν να γλείφουν το κορμί οι φλόγες.

Μερικές γυναίκες και κοπέλες, πάνω στον πόνο, τη φρίκη και την απελπισία τους, δοκίμασαν να ριχτούν από τα παράθυρα, προτιμώντας να σκοτωθούν πέφτοντας κάτω ή με σφαίρες από όπλο, παρά να υποστούν τον φριχτό θάνατο στη φωτιά.

Οι τσέτες, που απολάμβαναν με κέφι και χαχανητά το μακάβριο θέαμα, έκαναν το χατίρι τους: Τις πυροβόλησαν και τις σκότωσαν.

Η τραγωδία του χωριού αυτού περιγράφηκε σε όλες τις τραγικές της λεπτομέρειες, διότι ο φρικιαστικός αφανισμός των κατοίκων του είναι απόλυτα δεικτικός τού τι συνέβη σε ολόκληρο τον Πόντο.»

========================================================

Και εκ στόματος Χάρι Κλυν: ΡεπούσΙΟΣ λόγος…

========================================================

Update: Καταπληκτικό άρθρο από το blog Πόντος και Αριστερά: Η Γενοκτονία στον Πόντο

========================================================

Δυστυχώς για σας, θυμόμαστε ακόμα…

Advertisements

About Γιώργος Μαργαρίτης

Υπάρχουν πολλά τα δρώμενα.
This entry was posted in Βιβλίο Ιστορίας. Bookmark the permalink.

14 Responses to «Την γενοκτονία ημών των [Ρ]επιούσιων…»

  1. Ο/Η tool667 λέει:

    Και μαζί με την γενοκτονία των Αρμενίων (1.5 εκατομμύρια) δεν έχει ακόμα αναγνωριστεί από το τουρκικό κράτος.

    Πάντως ότι σε αυτό το ζήτημα μαζί με τους δικαίως διαφωνούντες βρήκαν πάτημα και οι «ελληναράδες» να κάνουν το παιχνίδι τους. Και αυτό πρέπει να το προσέξουμε.

    Γιατί άλλο η αγάπη της χώρας στην οποία γεννήθηκες και του πολιτισμού μέσα στον οποίο μεγάλωσες και η απαίτηση να μην διαστρεβλώνεται η ιστορία και άλλο να εκμεταλλεύεσαι όλα αυτά (+θρησκεία) για να διοχετεύσεις το δηλητήριο του εθνικισμού και του ρατσισμού στον κόσμο.

  2. Παράθεμα: digital-era » Blog Archive » Τεμέτερον

  3. Ο/Η simiomenos λέει:

    Ευτυχώς μερικοί ακόμα θυμόμαστε Γιώργο.
    Όλοι αυτοί οι νεοταξικοί ηλίθιοι που περνιούντε και για ακαδημϊκοί δεν καταφέρνουν να σταματήσουν την ροή της ιστορίας, να μετατρέψουν την μνήμη μας σε κενό γεμάτη με παγκοσμιοποημένα σκουπίδια.
    Και δεν είναι μόνο η Ρεπούση.
    Είναι πολλοί σαν την Ρεπούση (όπως σου έχω πει και ο καθηγητής μου, φανατικός υποστηρικτής του βιβλίου της ΣΤ).
    Αλλά δεν θα τους περάσει εμείς δεν θα σταματήσουμε να θυμόμαστε όσο ζούμε σε αυτόν τον μικρό κόσμο…

  4. Ίσως βγαλμένος από το πιο όμορφο παραμύθι, αυτό της Ανατολής, ο παππούς Αντώνης.

    Εκεί που μ’ολες τις περίεργες συγχορδίες χοτζάδων και καμπαναριών που αποπέμπουν ο Ένας θεός δεν φύλαξε….

    Άδικη μοίρα για την Ανατολή και σκόρπια τα κομμάτια της ψυχής σου δεν θα μπορέσεις ποτέ να τα μαζέψεις όλα στην επιστροφή σου.

    Θα μένουν να σεργιανάνε σα στοιχειά σε μαχαλάδες και κορφές και στα νερά της πατρίδας.

    Εκεί που την αρμονική συμβίωση των λαών την έβλεπες στο κλάμα των πιτσιρικάδων και στην λαλιά του πραματευτή.

    Σαν φεύγαμε δεν πιστεύαμε
    Σαν φεύγαμε συγυρίζαμε το σπίτι , θα ξαναγυρνούσαμε.
    Σαν φεύγαμε ο Χασάν , η Ζευνέπ και ο μικρός Αλή κλαίγανε στο κατωθύρι τους
    Εμείς αυτούς ξέρουμε για Τούρκους, οι άλλοι…..οι άλλοι δεν έχουν όνομα και είναι παντού. Παντού.

    Εμείς νιώθουμε πως δεν έχει δικαίωμα η νιότη μας, μόνο στην παρηγοριά και πως στο τέλος οι λαοί θα δικαιωθούν.
    Μας χώρισαν από τους γείτονες αδερφούς…

    Αλλά την Μνήμη ? Μπορούν να μας πάρουν την Mνήμη ?

    Ο παππούς Αντώνης μέχρι που έφυγε δεν είδε πουθενά τα κομμάτια της ψυχής του στα κιτάπια της νέας πατρίδας.

    Είδε όμως να τον αποκαλούν τουρκόσπορο στην αρχή και εαμοβούλγαρο αργότερα.
    Κι αναρωτιότανε γιατί, κι ας μάτωσε για την νέα πατρίδα.

    Είδε τον δρόμο “Κεμάλ Ατατούρκ” στην Σαλονίκη, ίσα που πρόλαβε και την απαγόρευση του «1922» του Κούνδουρου.

    Τόχε πάρει απόφαση όμως και δεν τα’ δινε σημασία , δεν περίμενε τίποτα από κανέναν.

    Μόνο με τον Χαρίτωνα όταν βρίσκονταν έστριβαν να πιούν ένα τσιγάρο λέγοντας «χάϊτε καλή πατρίδα»

    Πέρασαν τόσα χρόνια από τότε και ο παππούς Αντώνης ούτε τώρα περιμένει.

    Δεν περιμένει τίποτα από καμία Ρεπούση, από καμία Ακαδημία, από κανέναν Χριστοδουλοκαρατζαφέρη.

    Τους τελευταίους τους ήξερε 85 χρόνια τώρα. Τους άλλους τους βλέπει σήμερα….

    Δεν περιμένει τίποτα από κανέναν, δεν έχουν να του πουν τίποτα αυτοί.

    Μόνο στρίβωντας να πιεί ένα τσιγάρο με τον Χαρίτωνα λέει ακόμα «Χάϊτε καλή πατρίδα»
    Βλέποντας τα χαϊρια μας….

    mumul

  5. Ο/Η Alexandros λέει:

    το θέμα αναστατώνει βαθύτατα εμένα και χιλιάδες άλλους με ποντιακές ρίζες (και χωρίς). Αλλά μία κριτική ιστορία για ελεύθερους και σκεπτόμενους πολίτες -και δε λέω ότι είναι τέτοιο το βιβλίο της κ. Ρεπούση-, μια ιστορία που θα βοηθά στην αποτίναξη των ιδεολογικών παρωπίδων και υλικών δεσμών του εθνικισμού, καθώς και στην πάλη κατά των κατεστημένων συμφερόντων που εξυπηρετεί, θα πρέπει να μνημονεύει τα εγκλήματα ΟΛΩΝ. Να βάλουμε εικόνες, εξιστορήσεις, στοιχεία, μαρτυρίες για τη φρικώδη γενοκτονία των Ποντίων. Το χρωστάμε σε αυτούς που εξοντώθηκαν, στους απογόνους τους, σε όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες πολίτες που πρέπει να διαμορφώνουν ενημερωμένη άποψη για τις σχέσεις με τη γείτονα.

    Θα βάλουμε και εικόνες, εξιστόρησεις, στοιχεία, μαρτυρίες για τα όσα έκανε ο ελληνικός στρατός στη Μ.Ασία το ’20-22;
    Να κάνουμε εκτενείς αναφορές στην Κύπρο και τη σύγχρονη τραγωδία των Ελληνοκυπρίων.
    Θα κάνουμε εκτενείς αναφορές και στα εγκλήματα της ΕΟΚΑ (και όχι μόνο) σε βάρος Τουρκοκυπρίων και αριστερών Ελληνοκυπρίων;
    Ανήκω σε αυτούς που θεωρούν το έθνος μία νεωτερική ιδεολογία-πραγματικότητα με ολοκληρωτικές προεκτάσεις, γενοκτονική δυναμική και καταστροφικές συνέπειες για την ελευθερία των ανθρώπων στη σκέψη, τη δράση και τις σχέσεις τους. Αρκεί να ξαναδιαβάσει κανείς την ιστορία που παραθέτεις από το χωριό του Πόντου για να το καταλάβει. Οι νεότουρκοι φονιάδες δεν είχαν DNA τρωκτικών. Τα εκφυλιστικά ναρκωτικά του εθνικισμού είχαν πάρει.

    Αλλά αν πρέπει να ανήκω σε ένα έθνος, θα ήμουν πραγματικά περήφανος αν αυτό ήταν τόσο ισχυρό και ελεύθερο ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ώστε θα μπορεί να αναγνωρίζει και τα δικά του εγκλήματα. Γιατί θα έχει την εσωτερική δύναμη, ωριμότητα, μεγαλοσύνη και το ελεύθερο πνεύμα να το πράξει.
    Για να μην επαναλάβει τα ίδια εγκλήματα, για να υποσκάψει το ναρκισσισμό και τη μισαλλοδοξία του, για να συμβάλει στη συνειδητοποίηση ότι όλα τα έθνη και όλοι οι άνθρωποι -όχι μόνο οι Τούρκοι, οι Αλβανοί, οι Τουρκαλβανοί, οι Αμερικανοί κλπ.-

    μπορούν να γίνουν τόσο τέρατα όσο και άγιοι και ποιητές. Αυτό μας ενώνει πέρα από τα έθνη, αυτό μπορεί να μας επιτρέψει να συνεννοούμαστε και να συνυπάρχουμε.

    Έχοντας μέσα μου την αγάπη της γιαγιάς μου από τον Πόντο, πιστεύω ότι αυτή η ιδέα θα εξέφραζε την ίδια και άλλους Πόντιους περισσότερο από την προβολή της γενοκτονίας και μόνο.

  6. Ο/Η dannossiel λέει:

    giorgo thelo na s euxaristiso gia to post auto…os pontia niotho akomi pio entona to aima na fonazei gia mia dikaiosi pou den irthe akomi…oxi den xehname…

  7. Ο/Η dannossiel λέει:

    http://www.erisabetsu.blogspot.com …koitaxte to post gia ti genoktonia…
    mia eikona 1000 lexeis,1000 krauges 1000 sunaisthimata…

  8. @tool667,
    δίκιο έχεις ρε Αλέκο, αλλά έχουμε φτάσει στο σημείο να συμβαίνει το αντίθετο: αυτούς ακριβώς τους λίγους φασίστες εκμεταλλεύεται η πλειοψηφία για να χαρακτηρίζει «εθνικιστικές» όσους θέλουν να τιμούν την πατρίδα τους και θέλουν να θυμούνται το παρελθόν τους. Πάρε μέρος σε καμία συζήτηση για το Μακεδονικό σε κανένα μπλογκ και θα δεις ότι θα καταλήξεις να σε χαρακτηρίσουν φασίστα ή εθνικιστή αν είσαι αντίθετος με το να ονομαστούν τα Σκόπια «Μακεδονία» (έχω δει πάνω από 10 συζητήσεις, σε μένα, στου dontkissthefrog, πρόσφατα στης Ψιλικατζούς, που όλες καταλήγουν στο ίδιο…).
    Εδώ χαρακτηρίζουν φασιστικές τις παρελάσεις και τις εθνικές εορτές. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που οι «αντι-ρατσιστές» είναι πιο ρατσιστές από αυτούς που υποτίθεται πως μάχονται.
    Σε δική μας συνέλευση, τότε που διαγράψαμε από τη ΓΣ τον άλλο που πήγε στην πορεία της Χρυσής Αυγής (ακόμα ο σκατοδαπίτης να επικυρώσει την διαγραφή του?) είχε βγει ο μαλάκας ο Γενοβίτης και έλεγε να μη μιλάμε για «Βόρεια Ήπειρο» γιατί δεν υπάρχει Βόρειος Ήπειρος αλλά μόνο Νότιο Αλβανία! Δεν ήμουν στη συνέλευση αλλά μου το είπανε. Και μάλιστα όταν το είπε αυτό σηκώθηκε όλο το αμφιθέατρο και χειροκροτούσε. Καλά είμαστε σοβαροί? Είπαμε ο άλλος πήγε στην πορεία της Χρυσής Αυγής, οκ να τον διαγράψουμε, αλλά τι είναι αυτά που λέει ο μαλάκας ο Γενοβίτης και δε βρέθηκε ένας να του πει «κάτσε κάτω ρε μαλάκα γαμώ το Συνασπισμό σου, βρήκες ευκαιρία και άρχισες τις μαλακίες σου». Αυτοί είναι πιο επικίνδυνοι από τους Χρυσαυγίτες.

    @simiomenos,
    καλά ο καθηγητής σου είναι για τρελές καρπαζιές, για να μην πω τίποτα πιο χοντρό, γαμώ τον συνασπισμό του κι αυτόν …

    @Πόντος και Αριστερά,
    νομίζω είχα διαβάσει την ιστορία παλαιότερα στο δικό σας μπλογκ αν δε κάνω λάθος. Ευχαριστώ πάντως. Δε τους ξεχνάμε.

    @Alexandros,
    ταυτίζομαι απόλυτα με τις απόψεις σου. Θα ήθελα και γω ένα βιβλίο ιστορίας που θα αναφέρεται τόσο στις σφαγές και στις θηριωδίες που έκαναν οι Τούρκοι, όσο και στις σφαγές που έκανε ο ελληνικός στρατός. Αυτό το έτρωμα της Ρεπούση δεν είναι βιβλίο «Ιστορίας». Με το να θάβεις (και μάλιστα μονομερώς) τα άσχημα ιστορικά γεγονότα δε κάνεις ιστορία: εξυπηρετείς συμφέροντα και πολιτικές σκοπιμότητες.

    @dannossiel,
    τι να με ευχαριστήσεις, μακάρι να μπορούσα να κάνω κάτι παραπάνω. Να ευχαριστείς και να χαίρεσαι που γεννήθηκες πόντια, γιατί τιμάτε και σέβεστε την ιστορία σας, και να είσαι περήφανη για την καταγωγή σου.
    Αν περιμένουμε από την κάθε Ρεπούση να μάθουμε ιστορία, ούτε γενοκτονία θα μάθουμε ότι υπάρχει, ούτε Μικρασιατική καταστροφή, ούτε εθνικοί απελευθερωτικοί αγώνες, και στο τέλος θα μας πουν πως Κολοκοτρώνης ήταν ένας ιμπεριαλιστής εθνικιστής.

  9. Ο/Η tool667 λέει:

    όχι δεν υπόγραψε ούτε θα το κάνει μάλλον…για προφανείς λόγους

    περί παρελάσεων έχω διαφορετική άποψη, η ιστορία ενός λαού δεν τιμάται απο μία στρατιωτική παρέλαση, ούτε το απο το να ντύνει τα παιδιά του στα χρώματα της σημαίας και να τα βάζει ομοιόμορφα να κάνουν παρέλαση…αυτά άλλους σκοπούς εξυπηρετούν. και το καταλαβαίνεις απο το γεγονός ότι εκεί που πραγματικά πρέπει να δράσει η κοινωνία σε ότι αφορά την πολιτισμική και ιστορική κληρονομιά της δεν κάνει τίποτα.

    το πώς αντιδρά κάποιος στην υπερβολική δόση ελληνοφρένειας (πχ γενοβίτης) είναι άλλο θέμα. Πάντως για μένα αυτοί που πιστεύουν στην μεγάλη Ελλάδα ανήκουν στην ίδια κατηγορία με αυτούς που πιστεύουν στην μεγάλη Αλβανία και μεγάλη Τουρκία κ.ο.κ. Συντηρούν μία κατάσταση και παίζουν το αντίπαλο δέος.

    Βέβαια αυτά είναι προσωπικές απόψεις και πολλοί ελληναράδες θα βιαστούν να με χαρακτηρίσουν ανθέλληνα. Αν και νομίζω ότι αγαπάω αυτόν τόπο και τον πολιτισμό του πολύ περισσότερο απο αυτούς.

  10. Δεν είμαι της άποψης ότι ο σεβασμός των προγόνων μας ξεκινά και σταματά τις παρελάσεις, αλλά σε καμία περίπτωση δε τις θεωρώ φασιστικές και εθνικιστικές. Είναι απλά μία μεγαλοπρεπής τελετή (γιαυτό και η συμμετοχή σχολείων, πεζικού, αεροπορίας και η παρουσία της πολιτικής ηγεσίας) που τιμάς όσους πέσανε για να έχεις εσύ την δυνατότητα να ζεις σήμερα ελεύθερος. Σε καμία περίπτωση δεν έχουν φασιστικό ή εθνικιστικό χαρακτήρα. Αν δεν υπήρχαν και αυτές, αν και είναι ηλίθιο να βασιζόμαστε στις παρελάσεις για τη δημιουργία εθνικής συνείδησης, ούτε που θα ήξερε κανείς τι έγινε την 28 Οκτωβρίου (όχι πως τώρα ξέρουν …).

    “και το καταλαβαίνεις απο το γεγονός ότι εκεί που πραγματικά πρέπει να δράσει η κοινωνία σε ότι αφορά την πολιτισμική και ιστορική κληρονομιά της δεν κάνει τίποτα.”

    Σε αυτό έχεις δίκιο.

    Καμία μεγάλη Ελλάδα, καμία μεγάλη Αλβανία. Ούτε να πάρουμε την Κωνσταντινούπολη, ούτε να πάρουν άλλες χώρες τμήμα της Θράκης ή της Ηπείρου. Η κάθε χώρα έχει τα εδάφη που αποφασίστηκε μετά από διάφορες συμφωνίες και συνθήκες και εκεί σταματάει το πράμα. Μην τρέφουμε αυταπάτες για μαρμαρωμένους βασιλιάδες.

    Για τους ελληναράδες που θα σε χαρακτηρίσουν ανθέλληνα χεστήκαμε κιόλας. Ας είχαν και κείνοι άποψη και επιχειρήματα να στηρίξουν την άποψη τους, όπως έκανες εσύ, και ας λέγαν ότι θέλουν. Αν και όπως βλέπω, οι ανθέλληνες είναι περισσότεροι από τους ελληναράδες, οπότε μάλλον εγώ κινδυνεύω να χαρακτηριστώ και όχι εσύ.

  11. Ο/Η diml λέει:

    για τη γενοκτονια των ποντιων δε χρειαζεται να πω τιποτα, συμφωνω πως πρεπει να γινονται γνωστα τετοια θεματα. θα συμφωνησω με tool667 πως αυτου του ειδους τα γεγονοτα χρησιμοποιούνται απο εθνικιστες για να προβαλλουν την ολη ιδεολογια τους. πρεπει να αντιμετωπιζονται και αυτοι.

    τωρα για τις παρελασεις. ειναι ενα τεραστιο θεμα που αν το σκεφτεις σε βαθος θα διαπιστωσεις και εσυ ο ιδιος πως δεν πρεπει να γινονται.
    μιλαμε για μια φαρσοκωμωδια που επιβαλλει σε πιτσιρικια να στοιχιζονται το ενα πισω απο το αλλο και με σειρα υψους μαλιστα, να ντυνονται ολα το ιδιο και με ρουχα που δεν τα αισθανονται δικα τους και να περπατανε μαζι και διπλα με μπατσους και στρατο. για ενα καθαρα μιλιταριστικο εθιμο με το οποιο εμεις γιορταζουμε την ελευθερια…
    μονος σου το ειπες πως υπαρχει «συμμετοχή σχολείων, πεζικού, αεροπορίας και η παρουσία της πολιτικής ηγεσίας» (και θρηκσευτικης να συμπληρωσω εγω), ενα μερος δηλαδη της διαφθορας και του σαρακιου που κατατρωει την ελλαδα.
    ακομα οι παρελασεις εγκαθιδρυθηκαν στην χωρα μας επι μεταξα για να τονωσουν το εθνικο αισθημα των υποδουλων απο το φασισμο ελληνων και να τους φερουν πιο κοντα σε αυτη την ιδεολογια.
    δεν μπορω να πιστεψω ουτε να παραδεχτω οτι οι παρελασεις μπορουν να θυμισουν τους αγωνες εναντια στο φασισμο και οχι μια καλη σχολικη γιορτη που να δειχνει τι και πως εγινε τις περιοδους εκεινες (με ΟΛΑ τα στοιχεια και ΟΣΟ ΓΙΝΕΤΑΙ πιο αντικειμενικα).

  12. Ο/Η dannossiel λέει:

    dn katalavaino giati tha prepei na stamatisoun oi parelaseis…
    stin teliki poion xalasan?Ta paidia xanoun mathima kai oi goneis ta kamaronoun…
    dn einai ethnikistikes kai pisteuo oti sumvalloun sto freskarisma tis mnimis

  13. Ο/Η diml λέει:

    danossiel το εξηγησα οσο μπορουσα πιο πανω. το επιχειρημα τα παιδια χανουν μαθημα και οι γονεις τα καμαρωνουν δεν αντικρουει τιποτα απο αυτα που παρεθεσα. το φρεσκαρισμα της μνημης δε γινεται με τις παρελασεις που τα πιτσιρικια βαριουνται τη ζωη τους αλλα με αυτα που ειπα παραπανω.

  14. @diml,
    όπως τόνισα και παράπανω, φυσικά και δεν εννοώ περιορισμό της εθνικής αφύπνισης στις παρελάσεις και μόνο εκεί.

    Δεν είπα «παρελάσεις αντί γιορτών», φυσικά και οι γιορτές είναι πιο σημαντικές από τις παρελάσεις, με τις εξιστορήσεις γεγονότων, ποιήματα, τραγούδια που τραγουδούσαν τότε, φωτογραφικό υλικό, αλλά σε καμία περίπτωση δε μου φαίνονται εθνικιστικές οι παρελάσεις και δε βλέπω πως μπορούν να εξάψουν «εθνικιστικά συναισθήματα» κτλ. Και το ότι καθιερώθηκαν επί χούντας δε μου λέει και πολλά. Και δρόμοι έγιναν επι χούντας και γήπεδα και σχολεία, αλλά δεν είναι εθνικιστικοί οι δρόμοι και τα σχολεία και εθνικιστές όσοι περπατούν και μορφώνονται σε αυτά. Ότι έγινε επι Χούντας δε κατηγοριοποιείται αυτόματα στην κατηγορία «φασιστικές-εθνικιστικές ενέργειες».

    Όσο για την παρέλαση που «παν τα παιδιά ντυμένα στα ίδια ρούχα» κτλ, μη μου πεις πως θεωρείς και *ρατσιστικό*, όπως έλεγε ένας «Συνασπισμένος» καθηγητής σε μία συνέντευξη, το γεγονός πως τα παιδιά στοιχίζονται βάσει του ύψους τους, γιατί αν η κατάταξη των μαθητών σε μία παρέλαση βάσει του ύψους είναι ρατσιστική, τότε και η ταξινόμηση των μαθητών αλφαβητικά είναι επίσης ρατσιστική (αν και δε πιστεύω να εννοείς αυτό, μάλλον απλά το ανάφερες).

    Τέσπα πολύ το κουράσαμε, ή μάλλον, το κουράσαμε αρκετά για εκτός-θέματος συζήτηση, γιατί όντως είναι μεγάλη συζήτηση αλλά πρέπει να γίνει αλλού.

Σχόλια με κεφαλαία ή greeklish απαγορεύονται αυστηρώς και διώκονται ποινικά. Οι συγγραφείς τους θα υποστούν αποτρόπαια βασανιστήρια. (μετάφραση στα Χρυσαυγίτικα: Μι γράφης με κεφαλέα κε greeklish).

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s