Παρελάσεις και υπερβολές…

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή είναι στανταράκι θέμα στα κανάλια και στα ίντερνετς πως κάποιοι ξεσηκώθηκαν και είναι αντίθετοι στις παρελάσεις. Το Χ σχολείο αντιτίθεται στις παρελάσεις, ο τάδε σύλλογος δασκάλων αρνείται να συμμετάσχουν τα παιδιά στις παρελάσεις και τα λοιπά. Έχω ακούσει και διαβάσει διάφορες απόψεις πάνω στο θέμα του γιατί πρέπει να καταργηθούν οι παρελάσεις. Οι περισσότερες από αυτές είναι ώριμες απόψεις, συγκροτημένες, βασισμένες σε παιδαγωγικές μελέτες. Τις σέβομαι απεριόριστα, κυρίως λόγω επιστημονικής εγκυρότητας, και πολλές τις ενστερνίζομαι.

Προσωπικά, νομίζω είμαι ουδέτερος στο θέμα, και ίσως να κλίνω υπέρ της μη κατάργησης απλά επειδή πιστεύω πως η κατάργηση δεν έχει κάτι ουσιαστικό να προσφέρει, ενώ η μη κατάργηση τουλάχιστον προσφέρει λίγες ώρες ξεγνοιασιάς και μακρυά από την «εκπαίδευση». Αλλά τέσπα, άνετα μπορώ να αλλάξω γνώμη.

Αυτό όμως που πραγματικά δε μπορώ και με τρελαίνει είναι η υπερβολή. Η υπερβολική υπερβάλουσα υπερβολή. Πως η παρέλαση θα κάνει το παιδί εθνικιστή και σοβινιστή και ρατσιστή και σεξιστή. Θα το καταστρέψει και θα το εκμηδενίσει. Δεν θα έχει μυαλό να σκεφτεί. Θα του αλλάξει ζώδιο. Η ψυχή του θα μετατραπεί μία μαύρη άμορφη μάζα την οποία θα καταβροχθίσει ο διάολος με τη μορφή ενός τετράποδου γκρέιπ φρουτ τη στιγμή που ο μαθητής κοιτάξει στην εξέδρα των επισήμων κατά την παρέλαση. Και ποτέ μα ποτέ δε θα ξαναμπορέσει να δέσει τα κορδόνια του… Αυτή θα είναι η επίδραση αυτών των σαράντα λεπτών πρόβας για δύο – τρεις μέρες το χρόνο και αυτό το τέταρτο παρέλασης. Αυτά θα καταφέρουν ένα ολέθριο ψυχολογικό πλήγμα στην ευαίσθητη αγνή παρθένα καρδιά του παιδιού, και χρόνια αργότερα, μετά από αρκετές επισκέψεις, ο ψυχολόγος θα καταλήξει πως ο λόγος που ώθησε τον πελάτη του στο να επιτεθεί με ένα πιρούνι στην ουκρανέζα πόρνη στο κωλόμπαρο και να της βγάλει το μάτι ήταν οι παρελάσεις που έκανε 20 χρόνια πριν.

Γιώργος καλεί υπερβάλλοντες αντιφρονούντες. Πατήστε λίγο γη. Όβερ. Η παρέλαση είναι συνήθως απλά κάποιες χαμένες ώρες μαθήματος το χρόνο. Και από κάποια σκοπιά αυτό ίσως να είναι και ωφέλιμο, αν σκεφτεί κανείς τι θα κάναν τα παιδιά αυτή την ώρα σε περίπτωση που δεν έκαναν παρέλαση. Όλοι μας κάναμε παρελάσεις και δε νομίζω να αποκτήσαμε ψυχολογικά προβλήματα ή σοβινιστικές αντιλήψεις. Δηλαδή φτάνετε στο σημείο να γίνεστε το ίδιο γραφικοί και γελοίοι σαν τους σάικο γονείς και το τραγικό ΕΣΡ που απαγόρεψε τον Μπομπ Σφουγγαράκη για να μη γίνουν τα παιδιά μας γκέι. Και όχι δε κάνω πλάκα, είναι ακριβώς η ίδια υπερβολή. Ο Μπομπ θα κάνει τα παιδιά μας γκέι και οι παρελάσεις θα τα κάνουν εθνικιστές και ρατσιστές.

Η μακράν πιο ηλίθια αιτιολογία ήταν αυτή που διάβασα σήμερα απο αυτό το άρθρο. Αναφορές όπως αυτές κοινώς χαρακτηρίζονται γραφικές και γελοίες και καταφέρνουν να πετύχουν με περισσή ευκολία το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που προσδοκούν: να τους πάρει ο κόσμος στο ψιλό και να υποβιβάσει εντελώς το θέμα. Ωρέ πως να σας πάρει κάποιος στα σοβαρά μετά από αυτά που γράφεται; Πως να κάτσει να σκεφτεί μήπως όντως έχει λογική η κατάργηση των παρελάσεων;

Επιγραμματικά, αναφέρω τι εγχαράσσεται στην ψυχή των παιδιών με την παρέλαση σύμφωνα πάντα με τους συγγραφείς:

α) Διαχωρισμός-διακρίσεις: αγόρια μπροστά, κορίτσια πίσω (ολοφάνερα σεξιστικό), αλλά και ψηλοί/ές μπροστά, κοντοί/ές πίσω (ολοφάνερα ακατανόητο). Και κυρίως άξιοι/ες ξεχωριστά -η Ελλάδα της σημαίας-πληβείοι πίσω. Μάλιστα η εξάδα μόνο πηγαίνει συνήθως στη Δοξολογία και πάντα μπροστά- ξεκομμένη από τον υπόλοιπο μαθητικό όχλο. Εδώ, συναντάμε και το μεγάλο θέμα της απόρριψης των παιδιών με αναπηρίες. Η εγκύκλιος που επιτρέπει και τη συμμετοχή ανάπηρων στην πράξη περιορίζεται στους/ις σημαιοφόρους και αποτελεί καταφανώς επικοινωνιακό τρικ, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γενικευτεί, αφού οι απαιτήσεις για τη συμμετοχή στα «παρελαύνοντα τμήματα» δεν σέβονται διόλου τις ιδιαίτερες δυσκολίες και ανάγκες αυτών των παιδιών.

«αγόρια μπροστά, κορίτσια πίσω (ολοφάνερα σεξιστικό)«

Ολοφάνερα, δε το συζητώ. Για να καταλάβω, ο σεξισμός εμφανίζεται όταν «κάτι-που-έχει-σχέση-με-αγόρια» εμφανίζεται πριν από «κάτι-που-έχει-σχέση-με-κορίτσια«?

Σε πολλές από τις καφετέριες και τα μπαρ που πηγαίνω οι τουαλέτες βρίσκονται συνήθως στο τέλος ενός διαδρόμου. Και σχεδόν πάντα είναι πρώτα οι αντρικές και μετά οι γυναικείες. Ω, Σεξιστικές οι τουαλέτες.

Σε ένα blog που σχολίασα τις προάλλες ήμουν ο πρώτος σχολιαστής και μετά ακριβώς σχολίασε μία κοπέλα. Ω, είμαι Σεξιστής.

Στο λεξικό η λέξη Αγόρια έρχεται πριν από τη λέξη Κορίτσια. Ω, Σεξιστικό το λεξικό. Ή μάλλον, Σεξιστής αυτός ο αρχαίος Έλληνας που εφηύρε τις λέξεις «αγόρι» και «κορίτσι» (για να μην αναφέρω πως και ο αντίστοιχος Άγγλος αρχαίος είναι σεξιστής, αφού στα αγγλικά πάλι οι λέξεις είναι «boy» και «girl»).

Και μία ερώτησις: αν, λέγω ΑΝ, τα κορίτσια ήταν μπροστά και τα αγόρια πίσω θα ήταν πάλι σεξιστικό; Μήπως θα ήτο σεξισμός κατά των αγοριών; Η μήπως γενικά το πρόβλημα υπάρχει όταν υπάρχει μία σχετική θέση μεταξύ αγοριών και κοριτσιών;

«ψηλοί/ές μπροστά, κοντοί/ές πίσω (ολοφάνερα ακατανόητο)«

Ζητώ να αποσυρθούν αμέσως όλα τα τεύχη του Λούκυ Λουκ όπου οι Ντάλτον προχωράνε σε υψομετρική διάταξη. Ακατανόητο να διαβάζουν τα παιδιά μας τέτοια κόμικ, που εμποτίζουν τις ψυχές τους με υψομετρικές διακρίσεις. Επίσης να αλλάξει ο τίτλος του παραμυθιού από «Η Χιονάτη και η εφτά νάνοι» σε «Οι εφτά νάνοι και η Χιονάτη», καθώς είναι ολοφάνερα ακατανόητο να αναφέρεται πρώτα η ψηλή Χιονάτη και μετά οι καημένοι οι κοντοί εφτά νάνοι. (εγώ ήμουν πάντα τελευταία σειρά στην παρέλαση. Δε μπορείτε να φανταστείτε πόσο με τραυμάτισε ψυχικά, ακόμα το θυμάμαι και κλαίω κάθε 28 του Οκτώβρη όταν βλέπω παρελάσεις στην τελεόραση…)

Τέλος, σας φαίνεται άσχημο τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να μη συμμετέχουν στις παρελάσεις. Για μένα πάλι το λογικό θα ήταν να τους απαλλάσσουν από μαρτύριο της παρέλασης. Και φυσικά αν κάποιο παιδί το επιθυμεί, να συμμετάσχει (και δε πιστεύω πως απαγόρεψε κανείς σε παιδί με ειδικές ανάγκες να συμμετάσχει σε παρέλαση). Απλά πράγματα.

Είμαι σίγουρος όμως πως αν κάθε ΑμΕΑ έπρεπε να συμμετάσχει στις παρελάσεις τότε θα μιλούσατε (και σωστά) για απάνθρωπες και απαξιωτικές συμπεριφορές. Τώρα που δε συμμετέχουν, πάλι μιλάτε για απάνθρωπες και απαξιωτικές συμπεριφορές.

β) Θηριοδαμαστικός παβλοφισμός (σ.σ. και μόνο που διαβάζω κάτι τέτοιες εκφράσεις μου ανάβουν τα λαμπάκια): Όλοι/όλες περπατάμε με το ίδιο αφύσικο βήμα, μετά από πολύωρη, μάλιστα, εκγύμναση, που μετατρέπει το σχολείο σε τσίρκο. Για να μπορούμε να «στοιχιζόμαστε» βλέποντας μόνο το κεφάλι του μπροστινού μας και να «ζυγιζόμαστε» ρίχνοντας ματιές στο πλάι στο/στη διπλανό/ή μας και εντέλει να κινούμαστε σαν ρομποτάκια με το ρυθμό που επιβάλλει -παβλοφικά-η σφυρίχτρα ή το «ένα στο αριστερό».

Ζητώ από το Θεό να καταργηθεί άμεσα το αερόμπικ. Τώρα. Δεν μπορεί όλοι αυτοί οι άνθρωποι να περπατάνε και να πηδάνε με το ίδιο αφύσικο βήμα, μετά από πολύωρη εκγύμναση, και να μετατρέπεται έτσι το γυμναστήριο σε τσίρκο. Επίσης να καταργηθούν και όλες οι σχολές χορού. Και οι παραδοσιακοί χοροί. Δε μπορεί, πέρα από το πολύωρο αφύσικο βήμα, να στοιχιζόμαστε βλέποντας το κεφάλι του μπροστινού και του διπλανού μας και να ζυγιζόμαστε ρίχνοντας  ματιές στο πλάι στο διπλανό. Να κινούμαστε σαν ρομποτάκια με τον ρυθμό που επιβάλει -παβλοφικά- η μουσική αερόμπικ, ο μαλακοπίτουρας ο Νίβο, το «Λεμονάκι μυρωδάτο» ή το «Μήλο μου κόκκινο», ούτε όμως και τα επίσης παβλοφικά «πάμε τώρα πηδηματάκια«, «και ένα, και δύο«, «πάμε κοπέλες τώρα αγκώνες«.

Όχι στους θηριοδαμαστικούς παβλοφισμούς των σχολών αερόμπικς και των μοντέρνων και παραδοσιακών χορών.

γ) Αγελισμός – ομοιομορφία: συνδέεται με το προηγούμενο όσον αφορά στην κίνηση στο χώρο, αλλά επεκτείνεται και στην ενδυμασία. Την πιο ορατή προσπάθεια υποταγής του ατόμου στη μαζική ομοιομορφία του συνόλου. Τώρα τελευταία, μάλιστα, έχουμε σύνδεση του εθνικοσοσιαλιστικού αυτού κατάλοιπου με το θεσμό της χορηγίας. Συνήθως φροντιστήρια «χορηγούν» μέρος (φουλάρια, γιλέκα, μπερέδες κ.λ.π.) της ενδυμασίας.

Να καταργηθούν άμεσα οι εθνικοσοσιαλιστικές στολές των αθλητικών ομάδων. Δεν είναι δυνατόν να βγαίνουν όλοι οι παίχτες μιας ομάδας μπάσκετ με την ίδια ακριβώς εθνικοσοσιαλιστική στολή, στην προσπάθεια των εθνικοσοσιαλιστικών προπονητών τους να υποτάξουν το άτομο στην μαζική ομοιομορφία του συνόλου. Για να μη μιλήσω για τα εθνικοσοσιαλιστικά κατάλοιπα των χορηγιών πάνω στις φανέλες.

Σαν άμεση λύση επίσης προτείνω όταν οι εθνικές ομάδες μας εμφανίζονται για παράδειγμα στους Ολυμπιακούς αγώνες, ο καθένας να έχει το δικαίωμα να φοράει ότι θέλει. Σκισμένα τζιν, σταράκια, πολύχρωμες πουά μπλούζες, χαιβανέζικα πουκάμισα με παπαγάλους και φωτιές.

Τέλος, πρέπει να απαγορευτούν τα γκρούπς στο καρναβάλι της Πάτρας. Δε μπορεί να βγαίνουν δεκάδες άτομα ντυμένα με την ίδια στολή, 40 σέξυ νοσοκόμενες, υποταγμένα στις εθνικοσοσιαλιστικές επιταγές του βασιλιά Καρνάβαλου και στις καρναβαλικές εθνικοιμπεριαλιστικές επιβολές από τις γυμνόστηθες χορεύτριες της μακρινής εθνικοσοσιαλιστικής Βραζιλίας. Για να μην αναφέρω πως το εθνικοσοσιαλιστισκό αυτό φαινόμενο εμφανίζεται και στα -κατά τα άλλα «απελευθερωμένα» και καλά…- gay parades (#).

Όχι στην ομοιόμορφη ενδυμασία, όχι στην εθνικοσοσιαλιστική υποταγή των αθλητών, καρναβαλιστών και ομοφυλόφιλων.


δ) Υποβιβασμός του ελεύθερου πολίτη σε υποταγμένο «υπήκοο»:
Από ποιο φεουδαρχικό χρονοντούλαπο άραγε βγαίνουν αυτοί οι «επίσημοι» που στέκονται κάθε φορά στην εξέδρα (δεσπότης, στρατηγός, νομάρχης -οι αρχές και εξουσίες του τόπου) επιθεωρώντας με βλοσυρό βλέμμα τους υπηκόους τους, καθώς αυτοί τους «αποδίδουν τιμές» (γιατί άραγε;) στρέφοντας την κεφαλή δεξιά (ενώ ταυτόχρονα κοιτάνε λοξά τη «στοίχισή» τους και ακόμα πιο λοξά τη «ζύγισή» τους);

Έλα ντε! Τι φεουδαρχικά κατάλοιπα είναι να τιμάς τους επισήμους στις παρελάσεις; Γιατί, όπως όλοι μας  έχουμε παρατηρήσει, αυτά γίνονται μόνο στις παρελάσεις. Σε όλες τις υπόλοιπες κοινωνικές και μη εκδηλώσεις δεν υπάρχουν επίσημοι, ενώ όταν υπάρχουν επίσημοι κάθονται στην ίδια καρέκλα που κάθονται και όλοι οι υπόλοιποι παρευρισκόμενοι, ή κάπου χωμένοι πίιισω – πίσω, ή στα σκαλιά αν δεν υπάρχει χώρος. Κάποιος πρέπει επιτέλους να κλείσει όλα αυτά τα φεουδαρχικά τους χρονοντούλαπα από τα οποία βγαίνουν συνεχώς επίσημοι και πάνε στις παρελάσεις…

Και ναι, το έχω προσέξει και γω αυτό το βλοσυρό βλέμμα με το οποίο κοιτάνε οι επίσημοι τα παιδιά στις παρελάσεις -τους υποκόους τους. Μια φορά ένα παιδί πέθανε από αυτο το βλέμμα. Και όχι ακαριαία. Αρχικά έβγαλε ένα επιπλέον μάτι. Έπειτα πετάχτηκε στον ουρανό, άρχισε να περιστρέφεται για ένα λεπτό και μετά από λίγα δευτερόλεπτα έγινε μία τεράστια έκρηξη. Τα κομμάτια του σκορπίστηκαν παντού. Τα υπόλοιπα παιδιά δε του έδωσαν σημασία όμως γιατί έπρεπε να αποδώσουν τιμές και να κοιτάνε λοξά τη στοίχιση τους.

Έχει κάνα δύο ακόμα αλλά βαριέμαι να σχολιάσω. Το κλού της υπόθεσης είναι πάντως ένα: προσεδαφιστείτε, για όνομα του Θεού. Μη γίνεστε ΤΟΣΟ γελοίοι. Ο Μπομπ Σφουγγαράκης δε θα κάνει τα παιδιά μας γκέι.

Advertisements

About Γιώργος Μαργαρίτης

Υπάρχουν πολλά τα δρώμενα.
This entry was posted in Έτσι μου 'ρθε. Bookmark the permalink.

25 απαντήσεις στο Παρελάσεις και υπερβολές…

  1. Ο/Η BioLogos λέει:

    χαχαχαχαχα…Έκανα χρόνια θέραπυ και πιλάτες για να αποτανίξω από πάνω μου τα χουντομιλιταριστικά κατάλοιπα των παρελάσεων, όπου και ο πιο κοντός ήμουν και μονίμως λάθος στοιχισμένος και με ότι ναναι βηματισμό.Τουλάχιστον τότενες τα κορίτσα εβγαζαν από το χρονοντούλαπο της ιστορίας τα μίνι και τα τέτοια τους και διάολε…γυμνάσιο ήμασταν.

    Κυριολεκτικά είναι το τελευταίο θέμα που με απασχολεί για το μέλλον του τόπου.Οι παρελάσεις και αν το σκυλάκι της θειάς από τη Γλυφάδα έχει υπαρξιακά.

    ΥΓ.Ξέχασα όμως…είναι η άρνησή μου να αποδεχτώ την κατάργησή των γιατί τελώ σε παβλωφική κατάσταση.

  2. Ο/Η Sourotiri λέει:

    Ωπα, αϊ ντιντενντ ση δατ καμινγκ.

    Ωραιο το κειμενακι σου, νομιζω οτι η αρκετη δοση χιουμορ χρησιμοποιηθηκε με ευστοχο τροπο οσον αφορα αυτα που ηθελε να δειξει, πλην ομως, παραλειπεις να λαβεις υποψιν σου κατι πολυ, πολυ βασικο:

    Οτι η συμμετοχη των παιδιων στις παρελασεις κατορθωνεται πολλες φορες με τροπους και μεσα που δεν ειναι θεμιτα. Ναι, εχω δει και εγω περιπτωσεις εκφοβισμου μαθητων που δεν ηθελαν να παρελασουν, που απειληθηκαν με κυρωσεις στους βαθμους/στην διαγωγη/κτλ. Αυτο απο μονο του θα επρεπε να λεει πολλα.

    Σε αυτα που θιγεις τωρα: Βρισκω πολυ αποκρουστικο το θεαμα εκατονταδων ανθρωπων να παρελαυνουν με τον ιδιο βηματισμο και την ιδια ενδυμασια. Το εζησα προσφατα αλλωστε και στον στρατο αυτο, οταν κληθηκα να παρελασω. Δεν υπαρχει μεγαλυτερη ισοπεδωση της ατομικης προσωπικοτητας απο αυτην, σε πληροφορω. Η στολη -η οποιαδηποτε στολη- φροντιζει καλα για αυτο.

    Δεν βρισκω ομως αποκρουστικο μονο το θεαμα, αλλα και το τελικο μηνυμα:

    Για να τιμησουμε τους προγονους μας, βγαλαμε στους δρομους ολους τους μαθητες, τα τανκ μας και ξερω ‘γω τι αλλο, για να δουμε και να καμαρωσουμε το μελλον της πατριδας μας.

    Μαλακιες.

    Υπαρχουν τοσοι και τοσοι τροποι, αν θελει κανεις να δωσει την ευκαιρια σε καποιον να τιμησει τους προγονους του. Δεν λεω να μην τιμωνται, καθε αλλο. Αλλα για παραδειγμα, αντι να κανουμε παρελαση, ας κανουμε μια εκδηλωση στο Συνταγμα, στην Αριστοτελους και στις κεντρικες πλατειες των αλλων πολεων και οποιος ηθελε ας πηγαινε. Πρεπει να γινεται ολο αυτο;

    Ενηγουεη, εχω και αλλα να πω, αλλα φανταζομαι θα μου βγουν στον διαλογο που ισως ανοιξουμε :Ρ

    Παντως, εχω ενα επιχειρημα και υπερ των παρελασεων: Και δεν ειναι αλλο φυσικα απο το να βλεπεις τοσες 17χρονες μαζεμενες με τα μπουτια εξω :ΡΡΡΡ [Ω, σεξιστης :)))]

  3. Ο/Η algo λέει:

    νομίζω το point είναι αλλού γιώργο..
    οι παρελάσεις χρησιμοποιούταν πάντα ως μέσο προβολής ισχύς και εθνικής ενότητας
    και δεν μιλάμε μόνο σε φασιστικά καθεστώτα ή χούντες αλλά και σε ‘κομμουνιστικά’ και σοσιαλιστικά κράτη (από σοβιετική ένωση, κινα εώς κούβα).
    το ερώτημα είναι τι αποσκοπεί αυτή προβολή..και η απάντηση ειναι διαφορετική σε κάθε μία απο τις περιπτώσεις.
    στην ελλάδα δυστυχώς ο στόχος όσο και αν σου φαίνεται αστείο είναι ένας, οι στρατιωτικές παρελάσεις γίνονται ως επίδειξη ισχύς στους γείτονες και οι μαθητικές ως επίδειξη εθνικής ταυτότητας και ενότητας (γιατί γίνεται χαμός όταν ένας μετανάστης παίρνει την σημαία? δεν είναι μόνο το σύμβολο αλλά και ο ίδιος ο θεσμός τον οποίο θέλουν ‘ασπίλωτο’ τα εθνίκια).σε χώρες που δεν τίθενται τέτοια ζητήματα απλά δεν υπάρχουν παρελάσεις ή γίνονται σε τελείως διαφορετικό context.
    η αλήθεια είναι ότι το παιχνίδι με τους γείτονες γίνεται σε άλλο επιπεδο στην πραγματικότητα. αλλά αυτό επιβεβαιώνει την αχρηστία του θεσμού.
    τα περί τιμή στους ήρωες κτλ τα ακούω βερεσέ..η τιμή σε ανθρώπους που θυσιαστικαν για το όραμα τους (βλ. φεραίος) δεν γίνεται με παρελάσεις αλλά με αφουγκρασμο των ιδεών τους (ο φεραίος είναι ακόμα αφορισμένος απο την εκκλησιά ενημερωτικά).
    «ρούκου» και «αυτό μας μάραινε» είναι λογικές ισοπεδωτικές. δεν λέω να κάνουμε επανάσταση για την κατάργηση τους ούτε να εκβιάσουμε καταστάσεις. αυτό που λέω είναι να τις καταστήσουμε άχρηστες στην συνείδηση του κόσμου.

  4. Συμφωνώντας απόλυτα σε όλο το ύφος του κειμένου, θα συμπληρώσω ότι όταν το ίδιο το σχολείο είναι ταξικό (οι βαθμοί εξαρτώνται ουσιαστικά ή έστω διαμορφώνονται από την κοινωνική θέση του παιδιού και το μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας σε ποσοστό -από έρευνες σχετικές- περίπου 90-95%) τότε και η παρέλαση ως προϊόν βαθμολογίας, είναι ταξική και στηρίζεται σε ανταγωνιστικά στοιχεία (βλ. βραβείο σημαίας, συμμετοχής και διακρίσεις σωματομεγέθους κλπ). Όταν μάλιστα έπρεπε εμείς να καλλιεργούμε στο σχολείο τη συνεργατικότητα και τη συλλογικότητα, ουσιαστικά θυσιάζουμε τους μαθητές μας στο βωμό του ανταγωνισμού, του κομφορμισμού (τι άλλο είναι η παρέλαση;) και του κοινωνικού κανιβαλισμού.

    Δίπλα σε αυτά θα σημειώσω όμως και την αδιαφορία με την οποία βλέπουν οι μαθητές τις παρελάσεις. Ούτε εμφυσούν ηρωισμό ή κάτι ανάλογο και τις αισθάνονται και υποχρεωτικά βαρετές. Γιατί λοιπόν να μην προχωρούσαμε σε προαιρετικές εργασίες σχετικά με το συμβολισμό της ημέρας; Εργασίες ομαδικές, καλλιτεχνικές δράσεις φαινομενικά εξωσχολικής φύσης κλπ; Όχι άλλες παρελάσεις και βαρετές ετήσιες γιορτές.

  5. Ο/Η mitsos λέει:

    αρα δεν εισαι ουδετερος οπως λες.
    Εχεις την θεση σου και την εκφραζεις.
    Ουδετερος με την αντικειμενικη εννοια δεν νομιζω να υπαρχει.

    Τωρα το τι πρεπει να γινει, ειναι μια μεγλαη ιστορια και συζητηση.

  6. Ο/Η kafrokoritso λέει:

    να προσθεσω οτι δεν ειναι ολες οι 17χρονες ωραια γκομενακια, οποτε εχουμε διακρισεις και εκει. οι ασχημες/χοντρες μαθητριες ή δε θα πρεπει να παρελαυνουν ή θα πρεπει να προετοιμαζονται απο πριν με δίαιτες/πλαστικές κτλ. ΑΡΑ για την νευρικη ανορεξια ευθυνεται τελικα η παρελαση.
    Επισης εμενα μια φορα που εκανα παρελαση μου πεταξαν φυστικι απο ενα μπαλκονι. Απο τοτε εχω φυστικοφοβια, καθως και αλλεργια στα φυστικια, στο φυστικωμα αλλα και στα φιστικς…
    Οι παρελασεις οχι μονο πρεπει να καταργηθουν, αλλα και να καταστραφουν οσα βιντεο απο παρελασεις υπαρχουν. Μονο ετσι θα σωθουμε. και παλι δεν ειναι σιγουρο

  7. Καταρχήν, σημαντική διευκρίνιση / γενικό σχόλιο: το κείμενο και οι «ενστάσεις» μου δεν απευθύνεται σε όσους είναι αντίθετοι στις παρελάσεις. Το κείμενο απευθύνεται σε όσους Υπερβάλουν, όπως πχ σε αυτούς που έγραψαν τα υπερβολικά και γελοία επιχειρήματα που αναφέρω στο κείμενο.

    Προς το παρόν είμαι απλά ουδέτερος. Δεν αποκλείω αν μιλήσω με κάποιον και συζητήσουμε 2-3 πράγματα όπως αυτά που αναφέρθηκαν στα σχόλια να γίνω πλέον κατά των παρελάσεων. Αν όμως αυτός που μου μιλάει πει τα επιχειρήματα του άρθρου, θα του δώσω μία δυνατή φάπα και θα σηκωθώ να φύγω. Δε μπορώ να ακούω μαλακίες.

    Θα μπορούσα να πω πως γενικά, όπως το βλέπω, η επιχειρηματολογία περί του αν πρέπει να καταργηθούν ή όχι οι παρελάσεις ακολουθεί δύο κύριους άξονες: το τι εξυπηρετούν οι παρελάσεις, και το τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσουν στα παιδιά. Για το κομμάτι του «τι εξυπηρετούν» δεν έχω καμία αντίθεση σε όσα πείτε, δεν το έχω σχολιάσει καν στο άρθρο, και όντως πιστεύω πως δεν τιμώνται οι προγόνοι και οι πεσόντες με τα ξέκολα, τα μίνι και κάνα δύο τάνκς στο δρόμο. Για το δεύτερο όμως επιτρέψτε μου να γελάω όταν ακούω επιχειρήματα όπως αυτά του άρθρου. Είπαμε, ο Μπομπ θα μας κάνει γκέι.

     
    @BioLogos,
    hell yeah, αυτά ήταν χρόνια! Super Nintendo, sprite γρεναδίνη, κοπάνες, και σε κάθε γιορτή όλες οι γαιδουροφωνές των καλόπαιδων των τελευταίων θρανίων στην χορωδία.

    Απλά δε μπορώ τους τύπους που υποστηρίζουν ακραία τις απόψεις, από όποιο άκρο και αν είναι, ιδίως όταν αρχίζουν να χρησιμοποιούν κάτι γελοία πουτσοεπιχειρήματα τα οποία τα πλασάρουν με ένα dressing «επιστημονικότητας» και «ξέρεις ποιος είμαι εγώ» και «το έχω μελετήσει το θέμα» και «όταν αναφέρομαι στον εαυτό μου να το εκλαμβάνετε ως επίκληση στην αυθεντία«. Με τόσα πολλά κιλά αρχίδια ρε φίλε δε σε στενεύει το τζιν; Χαλάρωσε λίγο.

     
    @Sourotiri,

    Ωπα, αϊ ντιντενντ ση δατ καμινγκ.

    εμ αν άκουγες Control Denied θα το περίμενες, γιατί θα ήξερες να «expect the unexpected.» Αλλά μόνο Διάφανα Κρινα και Παπακωνσταντίνου ξες να ακούς…

    Καταρχήν, τι θα πει ότι η συμμετοχή των παιδιών στις παρελάσεις κατορθώνεται πολλές φορές και με μη θεμιτά μέσα; Προφανώς εφόσον η συμμετοχή σε αυτές είναι υποχρεωτική (απ όσο ξέρω, και δε λέω πως αυτό είναι το σωστό, προφανώς θα προτιμούσα κάθε μαθητής να έχει το δικαίωμα επιλογής συμμετοχής ή μη σε αυτές όπως για παράδειγμα -νομίζω- μπορεί κάποιος να πάρε απαλλαγή από το μάθημα τω θρησκευτικών), κάθε μαθητής είναι υποχρεωμένος να πάει. Αν δε θέλει να πάει προφανώς και θα τον εκφοβίσουν, ίσως να του επιβάλλουν και ποινές. Είναι σαν να μου λες πως η συμμετοχή μου στο στρατό θα γίνει με μη θεμιτά μέσα, και μπορεί και να με τιμωρήσουν αν δε πάω. Χαίρω πολύ! Προφανώς και δε θέλω να πάω, αλλά είμαι υποχρεωμένος να πάω.

    Προφανώς και υπάρχει ισοπέδωση της ατομικότητας στις παρελάσεις, αλλά η ίδια ισοπέδωση της ατομικότητας λόγω της ομοιομορφίας ενδυμασίας / βηματισμού υπάρχει και στις καρναβαλικές παρελάσεις και στα gay parade και στις παρελάσεις – διαδηλώσεις εναντίον του πολέμου στο Ιράκ και και και. Δε περιμένεις από μία παρέλαση – διαδήλωση να εκφράσεις την ατομικότητα σου νομίζω.

    Ότι ο λόγος της παρέλασης είναι μαλακία και ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να τιμήσεις τους προγόνους σου κτλ χαίρω πολύ!

    Παντως, εχω ενα επιχειρημα και υπερ των παρελασεων: Και δεν ειναι αλλο φυσικα απο το να βλεπεις τοσες 17χρονες μαζεμενες με τα μπουτια εξω :PP

    Α, εσύ δεν είσαι μόνο σεξιστής, είσαι ΚΑΙ παιδεραστής. Είδες τι κακό σου έχουν κάνει οι παρελάσεις;

     
    @algo,
    αναφέρεσαι στο λόγο για τον οποίο εφευρέθηκαν οι παρελάσεις, ποιο σκοπό εξυπηρετούν (αν και νομίζω ο σωστός χρόνος θα ήταν «εξυπηρετούσαν», γιατί δε νομίζω να ισχύει αυτό σήμερα, δηλαδή τα μίνι δε νομίζω να είναι γόητρο στρατιωτικής ισχύος -όπως το πάρει βέβαια κανείς- και εθνικής ενότητας) και τι *υποτίθεται* ότι συμβολίζουν. Δεν αμφιβάλω για τα λεγόμενα σου, έχεις δίκιο και υποθέτω πως τέτοιες σκοπιμότητες εξυπηρετούν (τουλάχιστον αυτός ήταν ο στόχος τους, άλλο το κατά πόσο τον πετυχαίνουν και αν έχουν βάση σήμερα).

    Συμφωνούσα απόλυτα και με το αρχικό κείμενο στο tvxs. Μέχρι που έφτασε στα «παιδαγωγικά» της υποθέσεως και στο πως επηρεάζει ψυχολογικά η παρέλαση τα παιδιά κτλ. Μέχρι εκεί το κείμενο ήταν μια χαρά. Μετά πρέπει να άρχισε η επήρεια της ρεπουσίασης και των σκληρών διεθνιστικών ναρκωτικών, χάθηκε κάθε σοβαρότητα και επιστημονικότητα.

     
    @ο δείμος του πολίτη,
    ακριβώς. Το όλο σύστημα «εκπαίδευσης / αξιολόγησης / επιβράβευσης» είναι σαθρό, και οι παρελάσεις είναι απλά ένα πολύ μικρό κομμάτι του συστήματος, -κατ εμέ απόρροια του και όχι βάση του.

    Έχουν σαπίσει όλα τα σκαλιά στη σκάλα της εκπαίδευσης, και μου λένε τώρα πως στο 3ο σκαλί από πάνω έχει ξεθωριάσει το χρώμα και δε φαίνεται ωραίο. Χέσε με φίλε.

     
    @mitsos,
    φυσικά και δεν υπάρχει κάποιος «απόλυτα αντικειμενικός», πως μπορείς άλλωστε να ορίσεις μία «αντικειμενική άποψη»; Οι λέξεις αυτές μου φαίνονται σχεδόν αντικρουόμενες. Αυτό που εννοώ όταν λέω πως είμαι «ουδέτερος» για το θέμα είναι πως, αν μπορείς να πεις π.χ. πως το ένα άκρο είναι το -10 και το άλλο άκρο το 10, ε εγώ είμαι στο 0+. Και λέω πως είμαι «ουδέτερος» από την άποψη πως εύκολα μπορεί αύριο-μεθαύριο για το συγκεκριμένο θέμα να είμαι είτε στο -5 είτε στο 5, δεν έχω σχηματίσει κάποια συμπαγή άποψη επί του θέματος.

    Και χρόνια πολλά για χθες!

     
    @kafrokoritso,
    σωστά, μην ξεχνάμε πως οι γονείς μας είναι η αιτία του ρατσισμού και των διακρίσεων γιατί δε μας κάνουν όλους όμορφους να πάμε να γίνουμε μοντέλα και ψηλούς να παίζουμε όλοι μπάσκετ και να καρφώνουμε. Γιατί μου στερούν το δικαίωμα να καρφώνω; Γιατί με πετάνε σε ένα κόσμο γεμάτο διακρίσεις που εκ των προτέρων γνωρίζουν πως θα δε θα μπορέσω να αντεπεξέλθω λόγω ύψους; Οι γονείς μας λοιπόν είναι η βάση αυτής της γεμάτης διακρίσεις ζωής μας…

    Και όχι μόνο αυτό, αλλά έρχονται και στις παρελάσεις για να απενοχοποιηθούν, και καλά για να μας καμαρώσουν… Τι να καμαρώσεις ρε μάνα, τελευταία σειρά είμαι!
    Υποκριτές…

  8. Ο/Η mauroprovato λέει:

    Χμμ, το αρθρο και μερικες αποψεις που εκφραστηκαν στα σχολια ειναι πολυ σωστες. Δεν ηξερα οτι υπαρχουν ανθρωποι που υπερβαλλουν τοσο…

    Η αληθεια ειναι οτι ως ενα σημειο, οι παρελασεις εχουν χασει το νοημα τους. Τα περισσοτερα παιδια βαριουνται να κανουν, και απ’ οτι μου φαινεται, οι περισσοτεροι που παρευρισκονται στις παρελασεις, θελουν απλως να δουν τα παιδια τους να περνανε, και οχι ολους οσους παρελαυνουν. Αυτο που θελω γενικα να πω, ειναι οτι δεν ειναι πολυ ουσιαστικος ο τροπος αποδωσης τιμης, οταν δεν τον νιωθεις. Ειναι οπως οταν μας πανε με το σχολειο εκκλησια. Αμα δε νιωθεις οτι θες να προσευχηθεις, τι νοημα εχει να βρισκεσαι στο ναο;

    Παρεπιπτοντως, στη δικια μας πολη, μπαινουν πρωτα τα κοριτσια και μετα τα αγορια.
    Ειμαστε σεξιστες με τα αγορια:P

  9. Ο/Η silia λέει:

    Επέτρεψέ μου …
    Μου το ξαναθύμισες :
    http://silia.wordpress.com/2008/03/24 (ΚΑΤΙ … ΜΑΓΙΚΟ)

  10. @mavroprovati,
    τι «ως ένα σημείο», γενικότερα έχει χαθεί το νόημα των παρελάσεων. Βασικά δεν έχει χαθεί το νόημα τους, έχει χαθεί αυτό που *ο λαός* νόμιζε ότι συμβολίζουν, γιατί εξ΄ αρχής άλλες σκοπιμότητες εξυπηρετούσαν οι παρελάσεις

    Πάντως είμαι κατά της κατάργησης των παρελάσεων, αλλά υπέρ της αντικατάστασης τους με κάτι πιο ουσιαστικό. Γιατί αν καταργηθούν, η ανάμνηση και η ουσία πχ της 28ης Οκτωβρίου θα καταλήξει όπως η 1η Μαίου: μία απλή «αργία» και μία ευκαιρία να πάμε καμιά βόλτα και να κλέψουμε κάνα 4ήμερο αν βολέψει από τη δουλειά (ηλίθια ρομποτάκια). Ανάθεμα και βρεθεί ένας στους εκατό που θα ρωτήσεις να ξέρει για ποιον γαμημένο λόγο την 1η Μαίου έχουμε «αργία». Πέρα από το «για να πιάσουμε το Μάη«…

     
    @silia,
    δε ξέρω πως το ηλίθιο άρθρο μου σου θύμισε το καταπληκτικό σου άρθρο, αλλά σε ευχαριστώ που μου έδωσες την δυνατότητα να το διαβάσω μιας και πλέον λόγω έλλειψης χρόνου δε διαβάζω κανένα blog. Σου επιτρέπω και με το παραπάνω να παραθέτεις λινκς στα πανέμορφα άρθρα σου.

    Πιθανότατα είναι η δεύτερη ή η τρίτη φορά που αφήνεις σχόλιο στο μπλογκ μου, αλλά είναι σίγουρα από τα πιο υπέροχα σχόλια που έχω λάβει. Σ΄ ευχαριστώ πραγματικά.

  11. Ο/Η lina λέει:

    έμενα ξέρεις τι μου τη δίνει φίλε μου; Το ότι ΄σήμερα γιορτάζουμε την αρχή του πολέμου, και όχι το τέλος του.

    Εγώ ονειρεύομαι μια παρέλαση μαθητών που θα υμνεί την ελευθερία και το τέλος του πολέμου. Ονειρεύομαι παιδάκια με χρωματιστά ρούχα, χαμόγελα και σημαίες με το σήμα της ελευθερίας.

    Στην Ελλάδα έοχυμε μια μανία να μιλάμε μονο για μας… πέρσυ εξηγουσα στα εκτάκια μου την ιστορία και μου λέει ένα παιδάκι «δηλαδή δεν πολεμουσαμε συνεχεια μονοι μας!»… για μενα ειναι σημαντικό να ξεορυμε τι γινοταν και γυρω μας και υπο ποιες συνθηκες. Να ξερουμε πώς ο κόσμος γιόρτασε τότε το τέλος του πολέμου και πόσο φριχτός ήταν αυτός ο πόλεμος. κι όχι μονο να ζητωκραυγάζουμε για το ελληνικο αιμα που χύθηκε.

  12. Ο/Η Sourotiri λέει:

    Μικρη λεπτομερεια που, αποτι φαινεται σου εχει ξεφυγει:

    ΚΑΝΕΝΑΣ νομος, ΚΑΝΕΝΑΣ κανονισμος ΔΕΝ υποχρεωνει τους μαθητες να παρελασουν. ΚΑΘΕ μαθητης εχει το δικαιωμα να μην παει στην παρελαση, χωρις να ειναι υποχρεωμενος ουτε καν να δικαιολογηθει. Για την ακριβεια, το σχολειο ειναι αυτο που ειναι υποχρεωμενο να στειλει αντιπροσωπεια στην παρελαση, χωρις ομως να διευκρινιζεται πουθενα ποιος απαρτιζει αυτην την αντιπροσωπεια και αν ειναι υποχρεωτικο. Ολα αυτα, στα χαρτια.

    Γιατι στην πραξη, οι διδασκοντες θεωρουν υποχρεωση των μαθητων να παρελασουν.

    Δεν ειναι σαν τον στρατο, οπως και εσυ λαθεμενα νομιζεις.

    Τα ελεγα και πριν εναν χρονο: http://sourotiri.blogspot.com/2008/10/blog-post_17.html

  13. @lina,
    σωστή, σωστή και πάλι σωστή.

    Απλά όπως προανέφερα, δεν είναι απλά θέμα «παρελάσεων», είναι θέμα ολόκληρου του εκπαιδευτικού και μη συστήματος. Και νομίζω πως πλέον έχουμε ξεφύγει από την πατριδολαγνεία και πάμε προς την νεκροφιλία. Για αξίες και ιδανικά ούτε καν λόγος πλέον (πέρα από το «Ελευθερία ή Θάνατος»). Ούτε για πολιτικά αίτια και παιχνίδια κάτω από το τραπέζι. Μας την πέσαν ύπουλα και τους σκοτώσαμε ηρωικά. Hell yeah.

     
    @sourotiri,
    οκ, προφανώς αυτό δε το ήξερα και αλλάζει πολλά από αυτά που νόμιζα και είπα.

    Αλλά άσχετο, επειδή διάβασα λίγο τα σχόλια, τέτοιους «ανώνυμους» τους βάζω στην ίδια ακριβώς κατηγορία με τα εθνίκια. Είτε είσαι άκρο αριστερά, είτε είσαι άκρο δεξιά, τα ίδια σκατά είσαι. Νομίζοντας πως είναι σκεπτόμενος, αναπαράγει και αυτός τα «στάνταρ επιχειρήματα και προτάσεις για να την πεις σε κάποιον που αγαπάει την πατρίδα του» που του έχουν μάθει οι φίλοι του, βάσει της εξίσωσης «όποιος αγαπάει την πατρίδα του είναι εθνικιστής«. Το παίζει ελεύθερος και ανεξάρτητος και αντιεξουσιαστής όντας την ίδια στιγμή πιο εύκολα χειραγωγήσιμος από τον τελευταίο μαθητή που, όπως λες εν αγνοία του τον αναγκάζουν να παρελάσει χωρίς να είναι υποχρεωμένος να το κάνει.

    Και χέσε μας φίλε πως «μη δίνεις σημασία στον τρόπου που γράφω, αυτό είναι το περιτύλιγμα, το ζουμί είναι μέσα». Δε θα βουτήξω εγώ σε ένα βόθρο από σκατά να βρω ένα 5ευρω. Αν θες να μιλήσεις και να σε ακούσω μίλα σαν άνθρωπος και όχι σαν ένας μη νοήμων αντιπρόσωπος των δίποδων που έχει σαν μοναδικό δείγμα «σκέψης» την ικανότητα αναπαραγωγής της κασέτας επιχειρημάτων που του έχουν δώσει οι φίλοι του.

  14. Ο/Η BioLogos λέει:

    Πολύ μπέρδεμα για το τίποτα.Αυτοπροσδιορίζομαι ως αδιάφορος προς τη σημαία, την παρέλαση, το ποιός θα σηκώσει το λάβαρο της επανάστασης, αν θα πρέπει να παρελαύνει κάποιος ή όχι,το αριστερόμετρο μερικών, και το πατριωτόμετρο των άλλων.Επίσης έχω να παραβρεθώ σε παρέλαση από όταν έκανα «Εμείς και ο Κόσμος» και συνήθως κατά τη διάρκεια τέλεσής της κοιμόμουν ή βρισκόμουν εκτός συνόρων.

    Η ουσία είναι μία κατά τη δική μου κρίση όσον αφορά αυτό το ζήτημα διατυπωμένη υπό τη μορφή ερωτημάτων…Έχει σημασία να ασχολείται κάποιος παθιασμένα,σχεδόν οπαδικά με τη μία ή την άλλη άποψη?Δηλαδή στην Ελλάδα υπάρχουν ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ μόνο δίπολα κι από εκεί και πέρα το χάος?Πότε θα σταματήσει επιτέλους αυτή η παράνοια?
    Περισσότερες της μίας ερώτησης αλλά τουλάχιστον ελπίζω να βοήθησα.

  15. Ο/Η BioLogos λέει:

    Κάτι που ξέχασα…βαριέμαι/απεχθάνομαι/φτύνω στα μούτρα όσους περιφέρονται με την αποψάρα τους από εδώ και από εκεί σαν να είναι οι σταυροφόροι της επιχειρηματολόγησης, προσπαθώντας είτε να σε κάνουν να συμφωνήσεις μαζί τους (τους βοηθάει στην ερωτική αυτοϊκανοποίηση) ή να διαφωνήσεις μαζί τους (τους βοηθάει στην ερωτική αυτοϊκανοποίηση) σε σημείο που θα σου ζαλίσουν τους όρχεις και θα βλαστημάς την ώρα και τη στιγμή που δεν το βούλωσες να ηρεμήσει το μυαλό σου.

    Αυτά

  16. Ο/Η Storm-chan λέει:

    «και δε πιστεύω πως απαγόρεψε κανείς σε παιδί με ειδικές ανάγκες να συμμετάσχει σε παρέλαση»: Έχει συμβεί σε συμμαθήτριά μου…

    Πάντως, εμείς είχαμε τα κορίτσια μπροστά και τα αγόρια πίσω. Επίσης, στη σημαία ήταν 5 κορίτσια και 1 αγόρι. Πολύ αντι-σεξιστές βρε παιδί μου…

  17. Ο/Η Nick λέει:

    Συμφωνώ με την Storm-chan. Πάντα τα κοριτσια ήταν μπροστά και τα αγόρια πίσω. Έτσι ήταν στις μαθητικές παρελάσεις.

    Τώρα έαν με ωφέλησαν σε κάτι οι παρελάσεις, με μοναδική εξαίρεση τη στρατιωτική θητεία (μόνο που εκει κουβάλαγες ένα G3 και έπρεπε να ήσουν απόλυτα συγχρονισμένος), πουθενά αλλου.

    Και όχι, δεν σε κάνουν εθνικιστή/μιλιταριστή και μπούρδες (λες και στην ΕΣΣΔ δεν γινόντουσαν παρελάσεις ε;).

  18. Ο/Η RaZzMaTaZz λέει:

    Apolyto xasimo xronou oi parelaseis imho. Then again panta elloxeuoun oi eukairies gia aksexastes kafriles. Kati paremvaseis sto dress code pou emfanizontan magika sta misa ths parelashs ligo prin tous epishmous, kati tympana pou spagane kai mpagketes pou eksfendonizontan pros pasa kateu8ynsh, mazi me ta stragalia.. aw, the memories.

  19. Ο/Η Eλένη λέει:

    Ώραίο το κείμενο Γιώργο καλά τα λες. Μόνο που εγώ δεν έχω παρελάσει ποτέ γιατί στην Κύπρο δεν είναι υποχρεωτικό πάει όποιος θέλει.. κάνουμε μεν πρόβες όλοι αλλά αν δεν θες να πας στην παρέλαση δεν είναι υποχρεωτικό. Εγώ δεν πήγαινα γαιτί μια αργία που την είχαμε ήθελα να κοιμηθώ κι όχι να περπατάω. Δεν κατακρίνω την παρέλαση και συμφωνώ με αυτά που λες κυρίως στο ότι η παρέλαση είναι ενα μέσο για τα παιδιά να ξεφεύγουν από το χάλια εκπαιδευτικό μας σύστημα, ας διιορθώσουν αυτό πρώτα και μετά ας πατάξουν και την παρέλαση!
    Αν ο Μπομπ Σφουγγαρακης κάνει τα παιδιά μας γκει τα Στρουμφάκια τι τα κάνουν? Επιρρεπή στα όργια? Επειδη είναι 100 Στρουμφάκια και η Στρουμφίτα? Ελεος!

    Περιμένω εναγωνιωδώς το καινούριο σου ποστ!

  20. @BioLogos,
    θα απαντούσα με το γνωστό πως «οι απόψεις είναι σαν τις κωλοτρυπίδες, καθένας έχει από μια» αλλά δε το κάνω γιατί είναι από τις πιο μαλακίες ρήσεις και πιο αποτυχημένες προσπάθειες κάποιου να φανεί αστείος χρησιμοποιώντας και καλά μια «σοκαριστική» λέξη. Δε ξέρω ποιος μαλάκας το σκέφτηκε, αλλά εύχομαι την επόμενη φορά που θα πάει να τραβήξει μαλακία να έχει ραντίσει νωρίτερα το χωράφι του με θειάφι και να έχει ξεχάσει να πλύνει τα χέρια του.

     
    @Storm-chan,
    τότε εύχομαι το παραπάνω στον/στους καθηγητές που απαγόρεψαν τη συμμετοχή στη συμμαθήτρια σου. Αλλά δεν είναι και πολύ παράξενο αν σκεφτείς πως κανείς δεν απαγορεύει σε άτομα με ψυχολογικά προβλήματα να γίνουν δάσκαλοι ή καθηγητές. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί την ψυχική ακεραιότητα των δασκάλων, κατά πόσο είναι ψυχικά υγιείς, ούτε να ελέγξει / αξιολογήσει το κατά πόσο μορφώνουν, επιμορφώνουν ή εκπαιδεύουν.

    Το πρόβλημα όμως είναι οι παρελάσεις. Όλα τα υπόλοιπα δουλεύουν ρολόι.

    Και δεν είστε αντι-σεξιστές, είστε σεξιστές εναντίον των αγοριών…

     
    @Nick,
    τι να ωφελήσουν μωρέ οι παρελάσεις, είναι σαν να περιμένεις πως μπορεί να χάσεις κιλά τρώγοντας τσίχλες χωρίς ζάχαρη. Αυτά είναι παραμύθια για τα παιδάκια και για τις γυναίκες, που πιστεύουν ότι μαλακία τους πουν στην τηλεόραση και έχει σχέση με χάσιμο κιλών.

     
    @Razz,
    και είχα φτάσει σε ένα σημείο να πιστεύω πως μόνο εγώ έχω τέτοιες αναμνήσεις από τις παρελάσεις…

     
    @Ελένη,
    τι κρίμα που δεν έχεις παρελάσει, χάνεις, φοβερή και μοναδική εμπειρία, να περνάς μπροστά από τους γνωστούς σου και να σε γαμάνε στα στραγάλια. Και τι περίεργο που προτιμούσες να κωλοβαρέσεις αντί να κάνεις παρέλαση. Μα γιατί;

    Όχι, τα στρουμφάκια δεν θα μας κάνουν επιρρεπή στα όργια. Μπορεί η Στρουμφίτα να είναι μία στο χωριό αλλά… πως να στο πω… Είδες ποτέ σε κανένα επεισόδιο να κάνει τίποτα πονηρό με κανένα στρουμφάκι; Όχι προφανώς. Και ξέρεις γιατί; Το κρύβουν μεν επιμελώς, αλλά η Στρουμφίτα είναι λεσβία. Οπότε αυτά περί οργίων στο Στρουμφοχωριό είναι κακοήθιες που διαδίδουν τα αρκουδάκια της αγάπης (τα οποία προφανώς και είναι γκέι).

  21. Ο/Η nikos10 λέει:

    Καλά, τα Στρουμφάκια έχουν οπωσδήποτε βαλθεί να διαφθείρουν την κοινωνία μας. Είναι γνωστό άλλωστε ότι προωθούν τον κομμουνισμό! Ο πατερούλης Μπαρμπα-Στρουμφ (με το κόκκινο σκουφί!), ο Σπιρτούλης (aka Τρότσκι), όλοι δουλεύουν για όλους κ.λπ. κ.λπ. Όλοι ξέρουμε, μάλιστα, τι πάει να πει smurf (Socialist Men
    Under a Red Father)…

    Υ.Γ.1: Γιώργο, για τη Στρουμφίτα δε θα έβαζα το χέρι μου στη φωτιά. Πώς άραγε προέκυψε αυτό το μωρό;;; Δικαιολογίες του τύπου «το έφερε ένα βράδυ ο πελαργός» είναι απλά αστείες…

    Υ.Γ.2: Και κάτι ελαφρώς άσχετο με το παρόν post: αν και συμφωνώ ότι ορισμένες αντιδράσεις εναντίον των παρελάσεων είναι υπερβολικές, οι παρελάσεις πρέπει να καταργηθούν. Όχι μόνο οι μαθητικές. Όλες. Εδώ και δέκα χρόνια έχουμε μπει στον 21ο αιώνα. Φορ γκαντς σέικ…

  22. Ο/Η Giwrgos λέει:

    Συνονόματε δίνεις ρεσιτάλ. Μπράβο!!!

  23. Ο/Η Stranger λέει:

    Νομίζω -αν και ειπώθηκε-πως το πιο αποκρουστικό είναι ότι οι μαθητές υποχρεώνονται να πάνε στις παρελάσεις και κατά συνέπεια να βηματίσουν το ίδιο, να ντυθούν ομοιόμορφα κτλ. Ας πούμε στο καρναβάλι ή στο gay parade όσοι πάνε, πάνε συνειδητά και κατ’ επιλογή, χωρίς να τους γίνονται υποδείξεις του τι θα φορέσουν και πως θα συμπεριφερθούν.

    Στην τελική δεν θεωρώ υπερβολή να χαρακτηρίσουμε τις παρελάσεις αντιαισθητικές (από την ανθρώπινη πλευρά), καθώς μπλέκουν μαθητές (επομένως προσωπικότητες που ακόμη πλάθονται) με στρατιωτικές πρακτικές, μέσα από το σχολείο, που αντί να διαπλάθει χαρακτήρες, αναπαράγει την ταξικότητα της κοινωνίας.

    Γενικά καλό είναι να αποστρατικοποιηθεί η κοινωνία.

  24. Ο/Η tzeremes λέει:

    Επίσης καφρίλα οτι ενώ σε όλα τα πολιτισμένα ή απολίτιστα (western view) κράτη στις εθνικές γιορτές τους γιορτάζουνε χαρμόσυνα γεγονότα όπως το τέλος των πολέμων ή γενέθλια βασίλισας και τέτοια, εμείς γιορτάζουμε την είσοδό μας στον 2ο παγκόσμιο!!! πρωτιά δεν μπορείς να πείς…

    Μήπως να βρεί κάνα γκομενάκι ο μπόμπ? Ας πούμε ο λούκι λούκ συμορφώθηκε, έκοψε το κάπνισμα και πλέον μασάει στάχυ…

Σχόλια με κεφαλαία ή greeklish απαγορεύονται αυστηρώς και διώκονται ποινικά. Οι συγγραφείς τους θα υποστούν αποτρόπαια βασανιστήρια. (μετάφραση στα Χρυσαυγίτικα: Μι γράφης με κεφαλέα κε greeklish).

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s