Δολοφονική Αστυνομική Βία

Μεσημέρι Δευτέρας, στο Σύνταγμα. Ο 16χρονος μαθητής, τρομαγμένος από τα χημικά και την επίθεση των αστυνομικών, έτρεχε ψάχνοντας οδό διαφυγής. Ανέβηκε σ’ ένα πεζούλι και αισθάνθηκε, για λίγο, ασφαλής. Εκανε όμως λάθος. Μια διμοιρία των ΜΑΤ έτρεξε κατά πάνω του. Οι αστυνομικοί τον έριξαν κάτω και άρχισαν να τον χτυπούν με μπουνιές στο πρόσωπο και το σώμα. Ο μικρός μάταια φώναζε πως χρειάζεται ιατρική φροντίδα. Οι διωκτικές αρχές φρόντισαν να του φορτώσουν κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος, λόγω κουκουλονόμου. Το έγκλημά του: φορούσε μαντίλι για να προστατευθεί από τα δακρυγόνα!

Λίγο αργότερα, ο Σάββας, σπουδαστής που συμμετείχε πρώτη φορά σε μεγάλη διαδήλωση, είχε μια δυσάρεστη εμπειρία. Αναγκάστηκε να μετακινείται επί ώρες ανάμεσα σε «Ευαγγελισμό», «Λαϊκό» και ΚΑΤ με ταξί, παρέα με τέσσερις ακόμη διαδηλωτές. Ολοι τους είχαν ανοιγμένα κεφάλια από γκλόμπ αστυνομικών. Οπως είπε, είχε βρεθεί απλώς στο λάθος σημείο, εκεί όπου τα ΜΑΤ περικύκλωσαν και χτυπούσαν αδιακρίτως τη φοιτητική πορεία για να τη διαλύσουν.

Την επόμενη ημέρα, στα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων, οι φοιτητές και νεολαίοι που είχαν συγκεντρωθεί εκεί για να συμπαρασταθούν στους 45 συλληφθέντες, δέχθηκαν απρόκλητη, βίαιη επίθεση από τις δυνάμεις των ΜΑΤ. Η Αγγελική Ερωτοκρίτου, φοιτήτρια Ιατρικής, ήταν μπροστά όταν οι αστυνομικοί άρχισαν να χτυπούν, να κλοτσούν και να σπρώχνουν τους συμφοιτητές της, υπό την ανοχή των εισαγγελικών αρχών. Αγριο ξύλο, ακόμη και στον γραμματέα της νεολαίας του ΣΥΝ, δύο ανοιγμένα κεφάλια, ο απολογισμός.

Τα τρία αυτά στιγμιότυπα περιγράφουν με ανάγλυφο τρόπο την αστυνομική αγριότητα, που επανήλθε δριμύτερη, στους δρόμους των πόλεων. Υπολογίζεται ότι περί τα 45 άτομα επισκέφθηκαν διάφορα νοσοκομεία της Αθήνας το βράδυ της Δευτέρας. Είχαν χτυπηθεί στο κεφάλι ακόμη και με πυροσβεστήρα! Πολλοί είχαν παρουσιάσει αναπνευστικά, δερματολογικά και οφθαλμολογικά προβλήματα από τους ψεκασμούς. Στην επέτειο του Πολυτεχνείου, οι τραυματίες έφτασαν συνολικά τους 150. Καθένας που συμμετέχει σε διαδηλώσεις απειλείται πλέον σοβαρά με σύλληψη και άγριο ξυλοδαρμό από την αστυνομία!

Για όσους εξακολουθούν να αμφισβητούν τη νέα έκρηξη της αστυνομικής βίας, οι μαρτυρίες των γιατρών είναι καταλυτικές. Μιλούν για χτυπήματα με φονική πρόθεση και επισημαίνουν πως από καθαρή σύμπτωση δεν είχαμε ανθρώπινα θύματα!

Η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ) αναφέρεται σε περιστατικά με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, με δύο άτομα να νοσηλεύονται στο ΚΑΤ, και καλεί την κυβέρνηση να ερευνήσει τις καταγγελίες. Το ίδιο ζητάει πρώτη φορά με κατηγορηματικό τρόπο και ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ), εκφράζοντας την ανησυχία του για τα φαινόμενα αστυνομικής βίας.

«Κάποια στιγμή πρέπει να προστατεύονται όσοι κάνουν καλά τη δουλειά τους και όχι αυτοί που παρεκτρέπονται», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του ΙΣΑ Γ. Πατούλης.

Ο Αλκης Ψυχογιός, ειδικευόμενος στη νευρολογία, μέλος του δ.σ. της ΕΙΝΑΠ, συμμετείχε στην πορεία και ειδοποιήθηκε για τέσσερις τραυματίες στην πλατεία Κολοκοτρώνη. «Μεταξύ αυτών είδα μια κοπέλα, αιμόφυρτη. Διαπίστωσα ένα μεγάλο θλαστικό τραύμα στο κεφάλι, που χρειαζόταν τουλάχιστον 10 ράμματα. Η ίδια και ο φίλος της ήταν απολύτως σίγουροι ότι το τραύμα προκλήθηκε από αστυνομικό ο οποίος τη χτύπησε με πυροσβεστήρα. Σίγουρα πάντως δεν ήταν γκλομπ. Οι άλλοι τρεις είχαν μικρότερα τραύματα στο κεφάλι, κατά 99% από ρόπαλα» επισημαίνει.

«Υπάρχει κλιμάκωση της αστυνομικής βίας. Στο στόχαστρο βρίσκεται το δικαίωμα της διαδήλωσης. Οταν κινδυνεύεις να βρεθείς στη ΓΑΔΑ ή στο νοσοκομείο, θα το σκεφτείς πολύ να πας», προσθέτει.

Ο οφθαλμίατρος Χρηστος Πρεκατές συνόδεψε τραυματισμένους διαδηλωτές στο «Λαϊκό» μετά την πορεία. Από εκεί πέρασαν 12 συνολικά άτομα, τέσσερα με τραύματα στο κεφάλι και μία κοπέλα με κάκωση στο αριστερό χέρι από πάτημα αστυνομικού. Οπως έλεγαν, τα ΜΑΤ περικύκλωσαν τα μπλοκ της Νομικής και της Φιλοσοφικής με κίνηση «σάντουιτς» και άρχισαν να τους χτυπούν ανελέητα.

«Στον «Ευαγγελισμό» που πήγα μετά την πορεία, ήρθαν 15-17 χτυπημένοι διαδηλωτές. Είχαν θλαστικά τραύματα στο κεφάλι, κακώσεις και κατάγματα στα άκρα, χτυπήματα στο σώμα. Πολλοί έλεγαν ότι οι αστυνομικοί τους χτυπούσαν κρατώντας τα γκλομπ ανάποδα» λέει η ιατρός-εντατικολόγος Παναγιώτα Βάρτζελη, μέλος του δ.σ. της ΑΔΕΔΥ.

Ο νευροχειρουργός στο Κρατικό Νικαίας Παν. Παπανικολάου, μέλος του δ.σ. της ΕΙΝΑΠ, τονίζει ότι «οι περισσότεροι από τους νεαρούς τραυματίες είχαν δεχθεί χτυπήματα από γκλομπ και πυροσβεστήρες στο κεφάλι, τον θώρακα και την κοιλιά. Στο ΚΑΤ εξακολουθεί να νοσηλεύεται ένας 25χρονος με κάταγμα κρανίου και αιμάτωμα. Σύμφωνα με καταγγελίες γιατρών και μελών της οικογένειάς του, άνδρες της ασφάλειας επιχείρησαν να τον ανακρίνουν δύο φορές, μέσα στο νοσοκομείο»!

Ο ίδιος επησημαίνει ότι «τόσο δυνατά χτυπήματα με ρόπαλα κατευθείαν στο κεφάλι, που μπορούν να επιφέρουν αιμάτωμα στον εγκέφαλο, είναι άσκηση εν δυνάμει θανατηφόρας βίας».

«Εάν ένας αστυνομικός χτυπάει τόσο δυνατά, ή είναι ανεκπαίδευτος ή υπάρχει σχέδιο. (σημείωση δικιά μου: ή και τα δύο ταυτόχρονα). Να σταματήσουν να χτυπούν τα παιδιά του κόσμου», λέει η γιατρός Ολγα Κοσμοπούλου, μέλος της εκτελεστικής γραμματείας της ΟΕΝΓΕ.

«Η επίθεση της αστυνομίας κατευθύνθηκε αυτή τη φορά κυρίως στα αδόμητα, ανοργάνωτα κομμάτια της νεολαίας, χωρίς να περιμένει καν έστω και μια προσχηματική πρόκληση για να απαντήσει» αναφέρει η δικηγόρος Αντωνία Λεγάκη. «Αποτελεί μήνυμα ότι πρέπει η όποια κοινωνική αντίδραση να κατασταλεί εν τη γενέσει της. Γι’ αυτό η φοιτητική πορεία χτυπήθηκε σχεδόν πριν ξεκινήσει» υπογραμμίζει.

Σύμφωνα πάντα με την ίδια, στην εμπροσθοφυλακή της καταστολής βρίσκονται οι μηχανοκίνητες ομάδες Δέλτα, οι οποίες δρουν ως συμμορίες ανεξέλεγκτων κουκουλοφόρων, τους οποίους οι πολίτες αδυνατούν να αναγνωρίσουν και να καταγγείλουν!

Εκτιμάται ότι τους τελευταίους 16 μήνες, που εφαρμόζεται ο «κουκουλονόμος», εκατοντάδες διαδηλωτές έχουν παραπεμφθεί σε βαθμό κακουργήματος (για διατάραξη ειρήνης) σε όλη τη χώρα, επειδή σύμφωνα με τους αστυνομικούς είχαν καλυμμένα ή αλλοιωμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους. Ομως «κουκούλα» θεωρείται ακόμη και το μαντίλι που έχει κάποιος στον λαιμό του για να προστατευθεί από τα χημικά.

Η υπόσχεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και προσωπικά του υπουργού Δικαιοσύνης, Χ. Καστανίδη, να τον καταργήσει παραμένει ακόμη κενό γράμμα.

Μέσα σ’ έναν χρόνο, από το περσινό μνημόσυνο του Αλ. Γρηγορόπουλου, με τις 1.000 προληπτικές, παράνομες προσαγωγές, στον Συνήγορο του Πολίτη έφτασαν καταγγελίες για ξυλοδαρμούς διαδηλωτών, αλόγιστη χρήση χημικών και αναίτιες συλλήψεις. Ολα τα περιστατικά διερευνώνται.

[ πηγή: Ελευθεροτυπία ]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Όποιος Έλληνας πολίτης, μαθητής, φοιτητής ή γονέας, δεν κατέβει στην επόμενη οποιαδήποτε πορεία στο δρόμο, απέναντι από στην (εκάστοτε) φασιστική κυβέρνηση και τους δολοφόνους αστυνομικούς τους, θα είναι συνυπεύθυνος για την κατάσταση στην οποία θα βρεθούμε τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.

Όσο βλέπετε τα γεγονότα ωραιοποιημένα από την τηλεόραση και δεν κατεβαίνετε να δείτε τι πραγματικά γίνετε σε μία πορεία, όχι απλά διαιωνίζετε την σημερινή κατάσταση αλλά την ενισχύετε.

Δεν έχω να πω τίποτα άλλο, εύχομαι να σας δώ όλους στην επόμενη πορεία. Και πρώτα απόλα απευθύνομαι στον πατέρα μου και τη μάνα μου.

About Γιώργος Μαργαρίτης

Υπάρχουν πολλά τα δρώμενα.
This entry was posted in αστυνομία and tagged , . Bookmark the permalink.

24 Responses to Δολοφονική Αστυνομική Βία

  1. Και μία εικόνα που είχα κάνει πριν 2 χρόνια, και μάλλον θα εξακολουθεί να είναι για πολλά χρόνια επίκαιρη:

    Ελλάς 2008

  2. Χωρίς να αμφιβάλλω, σε ορισμένες καταγγελίες θα ηθελα να έχω κάποια Link. Πού κατείγγειλαν οι γιατροί όσα κατείγγειλαν; Δώσε ένα σύνδεσμο…

  3. ο δείμος του πολίτη,
    Καλημέρα, ξέχασα να βάλω την αναφορά στο άρθρο, είναι από την Ελευθεροτυπία:
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=232511
    Οπότε μπορείς να απευθύνεις τις ερωτήσεις σου εκεί υποθέτω.

  4. Ο/Η Δανάη λέει:

    Δεν εχω να πω κατι, πραγματικα. Το μονο που εκανα ηταν share όπου μπορούσα.
    Τα λέμε κάτω.

  5. Παράθεμα: Tweets that mention Δολοφονική Αστυνομική Βία « Γιώργος Μαργαρίτης -- Topsy.com

  6. Ο/Η xazos λέει:

    Μαζί σου Γιώργο, αλλα δεν δέχομαι την επιρρίψη συν-ευθυνών που μοιράζεις κατά βούληση. Αν πιστεύω ότι με τις συγκεντρώσεις θα αλλάξει κάτι και συνειδητά το αποφεύγω, τότε ναι, είμαι ένας αδιάφορος καραγκιόζης και υπεύθυνος για ο,τι κακό θα συμβεί γιατί δεν το απέτρεψα. Είναι δικό μου θέμα όμως το αν πιστεύω στην αποτελεσματικότητα και την αξια των συγκεντρώσεων. Εσύ πιστεύεις ότι οι συγκεντρώσεις είναι κάτι, εγώ όχι

    Αν είναι να μοιράζουμε ευθύνες, τότε μπορώ να θεωρήσω τον Maevious Παχατουρίδη συνυπεύθυνο για το σεισμό του 1999 επειδή είναι αμαρτωλός και επέφερε τη θεία οργή. So what?

  7. @Δανάη,
    καλή αντάμωση.

    @xazos,
    υπό την προϋπόθεση πως δεν πας στις συγκεντρώσεις και πορείες διαμαρτυρίας, αλλά συμμετέχεις σε κάποιου άλλου είδους μορφές αντίδρασης που θεωρείς εξίσου και ίσως περισσότερο αποτελεσματικές, προφανώς και δε χρειάζεται να απολογείσαι και να αμύνεσαι των λεγομένων μου. Θα ήθελα απλά, πραγματικά από περιέργεια, να σε ρωτήσω ποιος είναι αυτός ο αποτελεσματικότερος τρόπος με τον οποίον εσύ αντιδράς.

    Σε προηγούμενο άρθρο μου βαλλόμουν κατά των -τουλάχιστον παραπλανημένων, αν όχι χαζών- ατόμων οι οποίοι απέχουν από τις εκλογές και νομίζουν πως με την αποχή τους πετυχαίνουν ένα τρομερό πλήγμα στις κυβερνήσεις και στο σύστημα, ενώ στην πραγματικότητα το ενισχύουν. Αν τώρα εσύ απέχεις από τις εκλογές, αλλά ταυτόχρονα συμμετέχεις σε πορείες διαμαρτυρίας και γενικά είσαι ενεργός πολίτης, τότε προφανώς και δε χρειάζεται να έρθεις εδώ να μου πεις «ξέρεις φίλε μη μας τσουβαλιάζεις όλους, εγώ δε ψηφίζω μεν αλλά κάνω αυτά κι αυτά». Ξέρεις πως δεν απευθύνομαι σε σένα αλλά στην υπόλοιπη άμυαλη μάζα. Αν πει κάποιος Γάλλος «Aυτοί οι Έλληνες είναι χαζοί, και τι δε τους έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια και αυτοί δεν αντιδρούν καν, είναι εντελώς ζώα» δεν θα πάω να του πω «Ξέρεις τι, εγώ δεν είμαι έτσι, μη με βάζεις στο ίδιο τσουβάλι με όλους τους άλλους». Θα του πω δίκιο έχεις, έτσι είναι.

    Όποιος έχει ήσυχη τη συνείδηση του προφανώς και δε θα έπρεπε να θίγεται από τέτοια λεγόμενα όπως τα δικά μου στο τέλος του άρθρου. Δε χρειάζεται να απολογείσαι και να αμύνεσαι αν πιστεύεις πως ανήκεις σε αυτή τη μειοψηφία που αποτελεί την εξαίρεση του κανόνα. Εγώ αναφέρομαι -και πιστεύω το ίδιο κάνει και όποιος κάνει τέτοιες γενικεύσεις- στην συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων γύρω μας.

  8. Ο/Η xazos λέει:

    Αυτό που έκανα ήταν να κάνω share το άρθρο, γιατί με την ενημέρωση όλο και κάποιο μάτι κάποιου ΜΠΟΡΕΙ να το δεί. Δεν ξέρω ποιός θα το δει (μπορεί ο ροζ μονόκερως) και τί θα γίνει αλλά θεωρώ οτι είναι ένα λιθαράκι που μπορεί κάπου να φτάσει. Άλλος μπορεί να θεωρεί αποτελεσματικό τρόπο το να κάνει σπονδή στον Γιάμα-Γιάμα, εαν το πιστεύει. Αυτό είναι σεβαστό. Προφανώς θεωρείς οτι η συγκέντρωση είναι πιο αποτελεσματικός τρόπος, οπότε εδώ πρέπει να διαφωνήσουμε.

    Οπότε υπάρχει και ο Λόγος «κόπος/αποτελεσματικότητα»: Οι πιθανότητες να αλλάξει κάτι με τη συγκέντρωσή που θα κάνεις εσύ και το άρθρο που θα κάνω paste εγώ τείνουν στο 0. Οπότε το θέμα είναι στον αν αυτό το ~0 αξίζει τον κόπο και τα δακρυγόνα που θα φάς εσύ ή ο καθένας. Σε αυτή την περίπτωση, ο Λόγος είναι κατά.

    Νομίζω οτι μέσα στην απελπισία μας δίνουμε πολύ βάρος στις «συμβολικές κινήσεις», στη «σημειολογία» και στο «μήνυμα που θα στείλουμε» (και στο Α΄ Κενταύρου στέλνουν μήνυμα μπας το δει κανένας εξωγήινος και απαντήσει). Αυτά τα μηνύματα που στέλνουμε στο κενό (επαναλαμβάνω: ΣΤΟ ΚΕΝΟ) είναι το πιο «εύκολο», με όλο το σεβασμό στα παιδιά που τρώνε τζάμπα ξύλο και δακρυγόνα.

    Η θέση μας σε τέτοιες περιπτώσεις είναι «αφού δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο, ας κάνουμε αυτό» δηλ. τη συγκέντρωση. Με την ίδια λογική, αν θέλουμε να πετάξουμε και έχουμε μόνο πχ μπρίκια, θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε αεροπλάνο με αυτά. Όσο και να προσπαθήσουμε, το αποτέλεσμα θα είναι πάντα να τρώμε τα μούτρα μας επειδή απλά δεν μπορούμε και ούτε θα μπορέσουμε ποτέ να πετάξουμε με μπρίκια.

    Οπότε δεν πάω στις συγκεντρώσεις όχι επειδή είμαι τεμπέλης ή αδιάφορος, αλλά επειδή πιστεύω οτι το να πάω σε συγκέντρωση είναι το ίδιο με το να προσπαθώ να πετάξω με μπρίκια, να υπολογίσω το ύψος μου με μετρητή Geiger, να δω την ώρα με ζυγαριά, ή να σηκώσω το αυτοκίνητό μου με λαστιχάκι. Οι συγκεντρώσεις είναι το ακατάλληλο «μέσο» για να καταφέρει ο κόσμος αυτό που θέλει, και θα τρώει αενάως τα μούτρα του χωρίς να καταφέρει ποτέ κάτι.

    • Ο/Η ΤΖΩΤΖΙΟΥ λέει:

      xazos: έχεις κάτι άλλο να αντιπροτείνεις, όσο ακραίο/ανόητο και αν ακούγεται/φαίνεται; (Η ερώτησή μου είναι ειλικρινής, δεν ξεκινάω ανόητο παιχνίδι όπου ανάλογα με την απάντησή σου θα καταλήξουμε να «σου αποδείξω πόσο λάθος είσαι» ή κάτι αντίστοιχο.)

  9. @xazos,
    ουσιαστικά είπες με ένα εκτενές σχόλιο πως «γενικά δε κάνω απολύτως τίποτα» ή μου φαίνεται;

    Συγνώμη αλλά η συμπεριφορά σου τείνει με μαθηματική ακρίβεια σε αυτό:

    (γράψε: «Περιμένοντας την Εξαιρετικά Αποδοτική Μορφή Αντίδρασης»)

  10. Ο/Η xazos λέει:

    Δεν ειμαι υποχρεωμένος να πιστεύω σε κάτι καλύτερο προκειμένου να απορρίψω κάτι. Είναι σαν να σου λέω οτι αν δεν πιστεύεις στον πχ Θεό της εκκλησιας, πρέπει να μου υποδείξεις έναν καλύτερο.

    Νομίζετε οτι ο κόσμος πρέπει να αποτελείται απο δύο κατηγορίες ανθρώπων: αυτούς που καθοδηγούν, εφευρίσκουν και προτείνουν νέες λύσεις… και τους υπόλοιπους, που αφού δεν κάνουν αυτό, είναι ‘υποχρεωμένοι’ να ακολουθούν τους πρώτους για να μην είναι απαθείς πολίτες. Οπότε αν κάποιος δεν ανήκει στους δε, πρέπει υποχρεωτικά να ανήκει στους μεν, ε;

    Υπάρχει και η τρίτη κατηγορία όμως, αυτοί που λένε οτι με πορδές δε βάφονται αβγά.

    Αυτό που κάνουμε όλοι είναι να περιμένουμε τον ροζ μονόκερω. Εσείς πάτε σε συγκεντρώσεις μήπως τύχει να πετάει απο εκεί ψηλά και σας δει. Εγώ πιστεύω οτι ο ροζ μονόκερως ίσως βρίσκεται στην ενημέρωση και στη συνειδητοποίηση. Μπορεί να πιστεύω οτι τα πράγματα θα αλλάξουν αν κάνω κωλοτούμπες στο σαλόνι μου, ή κάνοντας προσευχές στον Γιάμα-Γιάμα.

    Ίσως να μη κάνω απολύτως τίποτα όπως λες, αλλά πιστεύω οτι αυτό ακριβώς κάνετε κι εσείς, δυστυχώς πληρώνοντας δυσανάλογο κόστος.

  11. @xazos,
    η αλήθεια είναι πως ο κόσμος χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες: αυτούς που είναι απαθείς, αυτούς που επαναστατούν στα λόγια, και αυτούς που επαναστατούν και αντιδρούν στην πράξη. Eίναι προφανές πως η δεύτερη κατηγορία είναι υποσύνολο της πρώτης, και είναι επίσης προφανές πως ανήκεις στις δύο πρώτες κατηγορίες (μόνο σου το παραδέχτηκες). Στα λόγια είμαστε όλοι πρώτοι, αλλά όταν έρθει η ώρα να κάνεις κάτι έξω από το σπίτι σου, μακρυά από τον υπολογιστή σου, σου φαίνεται δύσκολο…

    Η ενημέρωση και η συνειδητοποίηση που λες είναι το πρώτο βήμα. Από τη στιγμή που ενημερώθηκες και συνειδητοποίησες τι παίζει γύρω σου, αλλά εξακολουθείς να κάθεσαι στο σπίτι σου και να κόβεις βόλτες στο ίντερνετ και να μοιράζεις ιδεολογικά σχόλια, κάτι δε πάει καλά. Αν δε πάρεις τον κώλο σου να βγεις στο δρόμο δε πρόκειται να αλλάξει τίποτα, τίποτα στον αιώνα τον άπαντα. Καμία επανάσταση δεν ξεκίνησε/καμία κοινωνική και πολιτική αλλαγή δεν έγινε/καμία κατάσταση δεν άλλαξε από άτομα που κάθονταν στα σπίτια τους. Τα «αντιδραστικά» σχόλια που αφήνεις αριστερά και δεξιά δεν είναι αρκετά για να σώσουν τη συνείδηση σου και να ωραιοποιήσουν το γεγονός πως παρακολουθείς απαθής τα γεγονότα να τρέχουν γύρω σου χωρίς να κάνεις απολύτως τίποτα, περιμένοντας πραγματικά να αλλάξουν με κάποιο μαγικό τρόπο τα πράγματα.

    Οπότε εσύ δεν κάνεις τίποτα, επειδή θεωρείς πως αυτό έχει κόστος. Σου έχω ευχάριστα νέα: ειδικά για άτομα που θέλουν να αντιδράσουν αλλά δεν θέλουν να υποστούν το οποιοδήποτε κόστος δημιουργήθηκε ένα εξαιρετικό επαναστατικό εργαλείο: το Facebook*. Μπορείς να μπεις εκεί πέρα, να γράψεις γαμάτα επαναστατικά status, να βρίσεις τους πολιτικούς, και να κάνεις join groups όπως:
    «Na mazeftoume 100.000 atoma gia na dioksoume to dikomatismo!!!»
    «Sixainomai kai go tin katastasi stin opoia zoume!»
    «As mazeftoume oloi sti mnimi tou Aleksi grigoropoulou!!!»
    «Oxi sto DNT!!! LOL!!!»
    «Oh1 st miosi sintaksewn!!»
    «Oxi stin ipovathmisi tis paideias!!!! Koula s’ agapo!!!»
    Ναι, έτσι θα αλλάξει η κατάσταση. Χωρίς κόπο.

    *Note: Facebook is approved by Magic Unicorn.

  12. Ο/Η xazos λέει:

    Καμία επανάσταση και καμία αλλαγή δεν ξεκίνησε απο ατομάκια όπως εγώ ή εσύ ή τον καθένα που βγαίνει στους δρόμους ή μένει σπίτι του. Ξεκίνησε απο συγκεκριμένα μυαλά και ηγέτες, που είναι όσοι τα δάχτυλα του ενός μπροστινού ποδιού. Και ναι, αυτή τη στιγμή σου μιλάει ένας απο τους 99,9999%, ΔΕΝ είμαι Αυτος απο Τους 4-5.

    Μπορεί να είμαι ένας ανήμπορος απο το ανώνυμο πλήθος που δεν έχει να προτείνει τίποτα, αλλά το μυαλό μου πάει αρκετά μακρυά ωστε να ξέρω οτι οι συγκεντρώσεις είναι μηδέν εις το πηλίκο, και για αυτό δεν φταίει το πισί μου και ο δικός μου κώλος που δεν σηκώνεται να πάει σε αυτές.

    Τα παραπάνω δεν προβλέπονται ούτε χωράνε στην κοσμοθεωρία που χωράει μόνο «αντιδρώ» και «δεν αντιδρώ», και πιθανότατα μεταφράζονται ως “Περιμένοντας την Εξαιρετικά Αποδοτική Μορφή Αντίδρασης (Ε.Α.Μ.Α.)” με το σκελετό.

    Αυτό που κάνω είναι να αντιδρώ στην Παρούσα Μορφή Αντίδρασης (Π.Μ.Α.) για να έρθει η ρημάδα η Ε.Α.Μ.Α. Εκτος αν γουσταρετε να κάνετε διαδηλώσεις στον αιώνα τον απαντα, να εκτονώνεστε και να εχετε ήσυχη τη συνείδησή σας οτι κάνατε «κάτι» (οπου «κάτι» ~0)

    *Το πρώτο βήμα είναι να κάνετε συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις μη καταφέρνοντας τίποτα.
    *Το δεύτερο βήμα είναι κάποιοι μπουρούχες σαν εμένα να τις αμφισβητήσουν, απο τον καναπέ τους ή απο το πεζοδρόμιο δεν έχει σημασία.
    *Το τρίτο βήμα είναι τα 4-5 φωτισμένα μυαλά (τα ΟΧΙ σαν εμενα και σένα) που ως τώρα έμεναν στο ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ, να καταλάβουν οτι δεν κάνουν τίποτα, και να βρουν το ρημάδι το ΤΕΤΑΡΤΟ ΒΗΜΑ, τη λύση που επιτέλους θα κάνει κάτι.

    Τονίζω οτι είναι απόλυτες σεβαστές οι απόψεις σου και είναι ήρωες όσοι φλέγονται να κάνουν κάτι. Εκφράζω όμως και την άποψη «Γιατί Δεν Είμαι Εγκληματίας Που Δεν Πηγαίνω Σε Συγκεντρώσεις». Είναι πάρα πολύ εύκολο κι εγώ να καταδικάσω όλη την υφήλιο ως «συνυπεύθυνους» για τη γενοκτονία του Αβγατηγανιστάν επειδή δεν πάνε να αυτοπυρποληθούν έξω απο την πρεσβεία του ως διαμαρτυρία.

  13. @xazos,

    Ίσως να μη κάνω απολύτως τίποτα όπως λες, αλλά πιστεύω οτι αυτό ακριβώς κάνετε κι εσείς, δυστυχώς πληρώνοντας δυσανάλογο κόστος.

    *Το πρώτο βήμα είναι να κάνετε συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις μη καταφέρνοντας τίποτα.

    Είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο και φαντάζομαι εξηγείται και ψυχολογικά (εννοώ πως εξηγείται βάσει της επιστήμης της Ψυχολογίας, και όχι πως έχεις ψυχολογικά προβλήματα) πως όποιος κάθεται σπίτι του αντί να διαμαρτυρηθεί εμπράκτως, δικαιολογεί τον εαυτό του στον εαυτό του και στους άλλους λέγοντας:
    «Έλα μωρέ, και να πήγαινα να διαμαρτυρηθώ τίποτα δε θα άλλαζε. Δεν έγινε και τίποτα που δεν πήγα.»
    Και έτσι έχεις ήσυχη την συνείδηση σου…

    Αν αυτό σου αρκεί για να κοιμηθείς ήσυχος το βράδυ σταματάω.

    Από τη στιγμή που η μορφή αντίδρασης σου είναι:
    «δεν κάνω απολύτως τίποτα»
    και αυτό που προτείνεις στους άλλους είναι:
    «μην κάνετε και σεις τίποτα, τζάμπα ο κόπος»
    δεν έχει νομίζω νόημα η συζήτηση.

    Καλό βράδυ.
    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11559265
    http://www.boston.com/bigpicture/2010/12/london_tuition_fee_protest.html

  14. Ο/Η xazos λέει:

    Καταρχάς το ψυχολογικό θέμα το έχω σκεφτεί και μόνος μου και σε βεβαιώνω οτι η θέση μου είναι συνειδητή και δεν είναι προϊόν κάποιου ψυχολογικού μηχανισμού.

    Δεύτερον, πάνω κάτω αυτό ήθελα να σου πω κι εγώ. «Κάναμε διαδήλωση, εκπληρώσαμε το χρεός μας, εκτονωθήκαμε και είμαστε εντάξει (κι ας ξέρουμε οτι δε θα γίνει τίποτα). Εδώ είναι που έρχομαι εγώ ο μπουρούχας, που ναι μεν δεν έχω πρόταση αλλά σας λέω πως η εκτόνωση είναι παγίδα, γιατί επαναπαύει και πάει εκεί που δεν πρέπει.

    Τρίτον, ήθελα να κάνω σαφές στο προηγούμενο μήνυμα -προφανώς δεν τα κατάφερα- οτι ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν κάνω υποδείξεις ούτε σας αποτρέπω απο το να κάνετε αυτό που πιστεύετε. Όχι μόνο κάτι τέτοιο είναι αδύνατο -ακόμα και αν το ήθελα-, αλλά πιθανόν να είμαι και λάθος.
    Απλά παραθέτω τη θέση μου οτι είναι αδύνατον κάποιος να συμμετάσχει σε κάτι στο οποίο δεν πιστεύει. Τίποτα παραπάνω.

  15. Ο/Η Δανάη λέει:

    Εμενα παντως μου αρεσε το αβαταρ μου.
    Γιωργο, μιας και πιασαμε διεθνεις συνεργασιες: http://www.youtube.com/watch?v=QFwmjeh5b88

  16. Ο/Η ledif trocas λέει:

    je réaffirme ma solidarité avec celles et ceux qui luttent
    ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ

  17. @Δανάη,
    ναι, το έχω δει το συγκεκριμένο βίντεο. Τον έψησε ο Μιχαλάκης τον Ίαν με την Μπάρμπα, «έλα να τραγουδήσουμε μαζί και θα σου χω ένα γκομενάκι σπέσιαλ στα γυρίσματα» και ψάρωσε αυτός. Είμαι σίγουρος πως ο Ίαν το έχει σκυλομετανιώσει, αλλά άμα είσαι μουνόδουλος…

    @ledif trocas,
    ευχαριστώ Γάλλε φίλε/φίλη μου! Αλληλεγγύη!

  18. Ο/Η ΤΖΩΤΖΙΟΥ λέει:

    ICBW: Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ήμουν σχολείο, αλλά νομίζω πως ο ορθός όρος είναι «μουνείλωτας» (ή το πιο αρχαιοπρεπές αν και μπάσταρδο «μουνείλως») και όχι «μουνόδουλος».

  19. Ο/Η ΤΖΩΤΖΙΟΥ λέει:

    Και μεταφέρω έναν τοπικό λαϊκό μύθο από το Κυψελοχώρι: τω καιρώ εκείνω (ίσως και ακόμα), ο Μιχαλάκης είχε δικό του στούντιο ηχογραφήσεων πολύ κοντά στους «Μερακλήδες» (δεν θέλω να ντροπιαστείτε ρωτώντας ποιοι είναι οι Μερακλήδες). Στους Μερακλήδες, λοιπόν, ταμείο έκανε μια κοπέλα που την περιέκλειε ένα μέγα μυστήριο: ποιος την έφερε εδώ; έχει κανέναν φίλο; έχει αρθρώσει ποτέ κουβέντα σε άνθρωπο; έχει ρίξει ποτέ βλέμμα σε κάποιον που να υποδεικνύει μια οποιαδήποτε νοημοσύνη μέσα στο κρανίο της; και λοιπά αντίστοιχα. Μπορώ να ρωτήσω πώς την έλεγαν, μου διαφεύγει.
    Τεσπά, μετά από ένα τζαμάρισμα καλό (η Φωνάρα με τη ντόπια Φων— όχι, κάτσε, Μουν— ε, τον Ρακιντζή τέλος πάντων) πάνε να φάνε ντόπιο μεζεκλίκι, και μάλιστα για χαβαλέ Ίαν και Μιχάλης κάθονται όρθιοι στην ουρά του ταμείου. (Ελπίζω πως ήταν ώρα χαμηλής κίνησης, αν κάτι τέτοιο είναι δυνατόν).
    Όταν έρχεται η σειρά τους, η ταμίας σηκώνει το βλέμμα. Κάποιο παραπέτασμα σχίστηκε, κάποιο αραχνιασμένο κλειδί γύρισε σε ξεχασμένη κλειδαριά και οι φωνητικές χορδές της έλαβαν εντολή από τον εγκέφαλο μετά από χρόνια απραγίας:
    «Αρ… αρ γιου Ίαν Γκίλαν;»
    «Δατ άι αμ, γιες.»
    Η ταμίας είχε επιτόπια λιποθυμία από αιφνίδιο οργασμό (έχυσε, πώς το λένε), και τελικά κάποιος άλλος εξυπηρέτησε τους πελάτες. Δεν έμαθα ποτέ αν ξαναμίλησε έκτοτε.

  20. Ο/Η ΤΖΩΤΖΙΟΥ λέει:

    Με αφορμή τους Μερακλήδες, σε γνωστή γιάφκα υποτίτλων αναζωπυρώθηκε ο εμφύλιός μας Βορείων και Νοτίων για το πώς να λέμε τον εθνικό μας μεζέ (που θα έπρεπε και να είναι το εθνικό μας νόμισμα, δεκαετίες ισχυρότερο του δολαρίου και του ευρώ), οπότε κάποιος ανώριμος πρότεινε: κάθε μορφή κρέατος εντός περιτυλίγματος να αποκαλείται «μπουγάτσα με άλιμο» (πώς το λέτε εκεί πάνω + πώς το λέτε εκεί κάτω). Δεν ξέρω αν θα προλάβει να διαδοθεί πριν γίνουμε προτεκτοράτο και πλέον το αποκαλούμε «κρεάτενβουρστ» ή κάτι αντίστοιχο.
    Λοιπόν, κλείνω το κουτάκι με τις βλακείες για να επανέλθετε οι υπόλοιποι στην σοβαρή και κατ’ ευχήν εθνοσωτήρια συζήτηση.

  21. @ΤΖΩΤΖΙΟΥ,
    μάλλον έχουμε τον ίδιο ψυχίατρο, κάνω και γω την ίδια κούρα εκτόνωσης και επαναφοράς ψυχικής υγείας με άσχετα σχόλια. Την συνιστώ ανεπιφύλακτα και δε την αλλάζω με τίποτα.

  22. Ο/Η Ελένη λέει:

    Πώς γίνεται στην χώρα που ίδρυσε πρώτη το δημοκρατικό πολίτευμα από τα πανάρχαια χρόνια, σήμερα να μην έχεις ούτε το δικαίωμα να διαμαρτυρηθείς (σου ανοίγουν το κεφάλι αν το κάνεις)???

Σχόλια με κεφαλαία ή greeklish απαγορεύονται αυστηρώς και διώκονται ποινικά. Οι συγγραφείς τους θα υποστούν αποτρόπαια βασανιστήρια. (μετάφραση στα Χρυσαυγίτικα: Μι γράφης με κεφαλέα κε greeklish).